تولید تجاری نانوباتری حاوی «کبالت منیزیم نیکل»

یک شرکت کره‌ای، نانوباتری جدید ساخته است که در آن از ترکیب کبالت منیزیم نیکل استفاده شده‌است. تولید این باتری از ماه ژوئن آغاز شده و در حال حاضر برای استفاده در اختیار شرکت پاور الکترونیک قرار داده شده‌است.

شرکت کره‌ای کوکام (Kokam) که در حوزه تولید باتری فعالیت دارد، اخیرا باتری ۳۶MW/13MWh تولید کرده است. این باتری برای شرکت پاور الکترونیک کره (KEPCo) تولید شده‌است.
این باتری‌ها بر پایه یون لیتیم هستند که با ترکیب فناوری‌نانو تولید شده‌اند. در آنها از کبالت منیزیم نیکل (NMC) استفاده شده که با فناوری‌نانو ادغام شده‌است.
کار روی ساخت این باتری از ماه ژوئن آغاز شده‌است و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده باید تا دسامبر سال جاری کامل شود.
ایک هونگ از مدیران شرکت کوکام می‌گوید: « ما مشتاقیم که نسل جدیدی از نانوباتری‌ها را به بازار ارائه می‌کنیم. این باتری ۳۶MW جدید به‌صورت ویژه برای استفاده در شرکت KEPCo تولید شده‌است. قرار است این شرکت از این باتری‌ها برای توسعه فناوری ذخیره‌سازی ۵۰۰MW استفاده کند که مقرر شده تا پایان سال ۲۰۱۷ به اتمام برسد.»
در ماه مارس سال جاری، کوکام فناوری‌های جدیدی در اختیار KEPCo قرار داد که یکی از آنها باتری‌های NMC با ظرفیت ۲۴MW/9MWh بوده و دیگری فناوری ۱۶MW/6MWh است که در کنار این دو فناوری، فناوری دیگری که باتری اکسید تیتانات لیتیم با ظرفیت ۱۶MW/5MWh است، به شرکت KEPCo واگذار شده‌است.
این نانوباتری ۳۶MW/13MWh، آخرین محصول کوکام است که در اختیار شرکت KEPCo قرار می‌گیرد.