تعریف پروژه مشترک میان دانشگاه و صنعت برای درمان دیابت

فناوری یک شرکت داروسازی مورد توجه محققان دانشگاه کاردیف قرار گرفته است. به همین دلیل پروژه مشترکی میان این دو برای استفاده از فناوری ‌نانوذرات طلا در درمان دیابت تعریف شده‌است. حمایت مالی این پروژه توسط بنیاد تحقیقات دیابت تامین شده‌است.

شرکت داروسازی میدتک فارما (Midtech Pharma) همکاری مشترکی با دانشگاه کاردیف آغاز کرده است که هدف از آن توسعه فناوری جدیدی در بخش بیماری دیابت است. در این پروژه، محققان با استفاده از نانوذرات طلا اقدام به درمان دیابت می‌کنند.
این پروژه به مدت دو سال و با حمایت مالی ۳۷۰ هزار پوندی انجام می‌شود که حمایت مالی آن از طریق بنیاد تحقیقات دیابت تامین می‌شود. در این پروژه محققان به دنبال فناوری نانوذرات طلا هستند تا با استفاده از آن پاسخ ایمنی ناخواسته بدن را سرکوب کنند. با این کار سلول‌های پانکراس می‌توانند رفتار طبیعی خود را داشته باشند.
کولین دایان، رهبر این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «دانشگاه کاردیف مشتاقانه به دنبال همکاری مشترک با شرکت مدیتک بوده تا از فناوری نانوذرات طلای این شرکت استفاده کند. این فناوری دارای پتانسیل بالایی برای هدف قرار دادن سلول‌های ایمنی ویژه‌ای در بدن است. با این فناوری می‌توان پاسخ ایمنی بدن انسان را اصلاح کرد. این پروژه گام موثری در مسیر درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی بدن به ویژه دیابت است. ما به دنبال توسعه این پلت‌فورم هستیم.»
جیم فیلیپس، از مدیران اجرایی میدتک می‌گوید: « کاربرد فناوری نانوذرات طلا در ایمنی‌درمانی در حال رشد سریع است و می‌تواند فرصت‌های مهمی برای درمان بیماری‌هایی همچون دیابت ایجاد کند. ما نیم نگاهی نیز به درمان سرطان‌هایی نظیر مغز، کبد، پانکراس و رحم داریم. ما علاقه‌مند هستیم تا از این فناوری در بخش‌های درمانی مختلف استفاده کنیم.»