حمایت بخش دولتی برای آموزش فناوری‌ نانو در ایالت تگزاس

دولت آمریکا برای توسعه فناوری‌ نانو در منطقه تگزاس اقدام به اختصاص بودجه‌ای ویژه کرده است تا دانشجویان بیشتری در حوزه فناوری‌ نانو آموزش ببینند. این ایالت رتبه چهارم بالاترین نرخ شرکت‌های فناوری‌ نانو را داراست.

مرکز نورث ویستا کالج (Northwest Vista College) موفق به دریافت حمایت مالی از بنیاد ملی علم برای توسعه فناوری‌ نانو در منطقه سان‌آنتونیو شد.
ریک بیسر، مدیر نورث ویستا، می‌گوید: «تگزاس چهارمین ایالتی است که بیشترین شرکت‌های فناوری‌ نانو را در آمریکا در خود جای داده است. به همین دلیل می‌توان گفت که این حمایت مالی می‌تواند کمک کند تا منطقه سان‌آنتونیو به عنوان مرکز تولید و توسعه شناخته شود. بیشتر شرکت‌های این منطقه در حوزه داروسازی فعالیت دارند. بسیاری از آن‌ها به دنبال استفاده از فناوری‌ نانو هستند. اگر شما نگاهی به محصولات تولیدی در این منطقه بیاندازید و فرمولاسیون‌های محصولات نفتی را مورد کاوش قرار دهید، درمی‌یابید که عملکرد بسیاری از آن‌ها به دلیل به کارگیری صنعت فناوری‌ نانو بهبود قابل توجهی یافته است.»
بیسر معتقد است که ۶۶ شرکت فناوری‌ نانو و ۵۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه علوم نانو در تگزاس وجود دارد. در کنار آن‌ها، سازمان‌ها و انجمن‌های مختلفی نیز در حوزه فناوری نانو در این ایالت فعالیت دارند.
این حمایت مالی که بیش از ۷۵۰ هزار دلار است، برای آموزش و توسعه فناوری‌ نانو در این مرکز هزینه خواهد شد. بخشی از این حمایت مالی برای مؤسسه فناوری مواد آلاموس خرج خواهد شد تا دانشجویان بیشتری در این مرکز در حوزه فناوری‌ نانو آموزش ببینند.