شرکت نوپایی که به دنبال ترکیب آئروژل با گرافن است

یک شرکت نوپای انگلیسی که در حوزه فناوری نانو فعالیت دارد، به دنبال جمع‌آوری سرمایه برای ارائه فناوری جدیدی است. این شرکت به دنبال ترکیب آئروژل با گرافن برای تولید نوعی کامپوزیت جدید است.

یک شرکت فناوری نانو در ساسکس انگلستان به دنبال ارائه ماده‌ای جدیدی است که از ترکیب گرافن و آئروژل به دست می‌آید. این کار با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار دلاری انجام خواهد شد.
گرافن کامپوزیت (Graphene Composites) با استفاده از حمایت مالی دولتی قرار است، روی این فناوری کار کند. این حمایت مالی توسط مرکز نوآوری فرآیندها (CPI) تامین شده و هدف از آن ارائه ماده‌ای سبک، قوی و انعطاف‌پذیر است. براساس گزارش‌های منتشر شده، این کامپوزیت جدید باید ۱۰۰ برابر مستحکم‌تر از فولاد و یک‌صدم آن وزن داشته باشد.
یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: «در این پروژه قرار است کاری انجام شود که ماده‌ای حد واسط گرافن و آئروژل تولید شود. ما معتقدیم که می‌توان روشی نوآورانه برای ترکیب گرافن و آئروژل ارائه داد و در نهایت کامپوزیتی تولید کرد.»
این شرکت روی حوزه ساخت هواپیما، صنایع محافظت از بدن و خودرو متمرکز است. قرار است در اولین گام، نمونه اولیه از محصول مورد نظر ساخته شود و فناوری به دست آمده به صورت پتنتی به ثبت برسد و در نهایت لیسانس آن برای حفظ مالکیت فکری ثبت شود.
مسئولان دولتی از حمایت انجام شده از این شرکت خرسند بوده و معتقداند که این حمایت می‌تواند به شرکت گرافن کامپوزیت کمک کند تا تخصص خود را در حوزه فناوری‌ نانو به کار گرفته و در این مسیر موفق باشد. شرکت گرافن کامپوزیت توسط سندی چن هدایت شده و او به دنبال سرمایه‌گذاری حداقل ۱۰۰ هزار پوند با نرخ بازگشت ۶٫۲۵ درصد است. تاکنون ۱۴۶ سرمایه‌گذار مبلغ ۱۴۹ هزار پوند سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند.