ثبت ۱۴۶ تقاضای استفاده از فناوری نانو در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب ایران

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران که از تاریخ ۴ لغایت ۷ مهرماه برگزار گردید، ۱۴۶ تقاضای استفاده از فناوری نانو توسط متقاضیان، بازدیدکنندگان و فعالان حوزه آب به ثبت رسید.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه از ۴ تا ۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. در کنار سایر شرکت‌های فعال در این حوزه، شرکت‌ها و فناوران نانو نیز در این نمایشگاه حضور یافته و به معرفی فناوری‌ها و محصولات فناوری نانو در صنعت آب پرداختند.

در نمایشگاه امسال در غرفه ستاد نانو، واقع در سالن میلاد، شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر با ارائه سامانه نانوکاویتاسیون جهت آرسنیک‌زدایی از آب و سامانه الکترودیالیز انتخابی جهت نیترات‌زدایی از آب آشامیدنی، شرکت ریزفناوران شیمی سبز با ارائه سامانه نانوکامپوزیت-فتوکاتالیست پلیمری نوین جهت حذف آلاینده‌های شیمیایی و میکروبی، شرکت‌ دانش‌بنیان ایفاپژوهش با ارائه غشاهای هالوفایبر پلی‌الفینی جهت استفاده در فرایندهای آب و فاضلاب، شرکت دانش‌پژوهان صنعت نانو با ارائه غشاهای سرامیکی نانوساختار جهت تصفیه آب‌های خاکستری و شرکت نانوپلیمر با ارائه سامانه تصفیه پساب صنعتی حضور یافتند.

در طول ۴ روز برگزاری نمایشگاه صنعت آب ایران، تعداد ۱۴۶ فرم تقاضای فناوری در غرفه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به ثبت رسید که توزیع آن‌ها به صورت زیر است.
 

filereader.php?p1=main_4c56ff4ce4aaf9573

همان گونه که در نمودار فوق مشاهده می‌شود، بیشترین حجم تقاضاها از سوی صنعتگران بوده است که نشان از توجه ویژه صنعتگران حوزه آب به کاربردها و محصولات فناوری نانو در این حوزه دارد.

در این نمایشگاه ویرایش دوم کتاب محصولات فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب در اختیار علاقمندان و صنعتگران قرار گرفت که علاوه بر معرفی پتانسیل‌ها و کاربردهای فناوری نانو، به معرفی محصولات دارای تأییدیه نانومقیاس در این حوزه نیز پرداخته است. ضمن اینکه بروشورها و کاتالوگ‌هایی نیز از جانب فناوران به بازدیدکنندگان از غرفه ستاد نانو ارائه شد.