نهمین جشنواره فناوری نانو آغاز به کار کرد

نهمین جشنواره فناوری نانو با حضور ۱۰۹ شرکت کننده با هدف معرفی توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف فناوری نانو و نمایش محصولات نانو تجاری‌سازی شده، صبح روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

نهمین جشنواره فناوری نانو در مجموع با حضور ۱۰۹ شرکت‌کننده شامل ۷۲ شرکت (تولید کننده محصولات و تجهیزات)، ۱۷ مرکز دانشگاهی، پژوهشی، پارک علم و فناوری و مرکز رشد،‌ ۹ مرکز آزمایشگاهی، شش نهاد ترویجی و ۱۲ شرکت خارجی (پنج شرکت تایوانی، شش شرکت کره‌ای و یک شرکت از روسیه) ۱۴تا ۱۷ مهرماه برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره با توجه به آغاز سند راهبردی ۱۰ ساله دوم ستاد توسعه فناوری نانو، اهمیت تجاری سازی فناوری نانو و توسعه محصولات در تمامی سطوح و بخش‌ها نمود یافته است.

از دیگر نکات نهمین جشنواره برگزاری نشست بین‌المللی با سفرای بیش از ۵۰ کشور است که در دومین روز برگزاری این جشنواره با همکاری وزارت امور خارجه برگزار می‌گردد.

این نشست با هدف توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، آموزشی و تبادل دانشجو و تبادلات فناوری و عرضه محصولات نانویی ایران به سایر کشورها برگزار می‌شود، همچنین در تور بازدید در نظر گرفته شده برای سفرا قابلیت‌های ایران در عرصه فناوری نانو عرضه می‌گردد تا از این طریق ظرفیت‌های تعاملات ایران در عرصه‌های بین‌المللی نیز ارتقا یابد.

همچنین هم‌زمان با برگزاری جشنواره نشست‌هایی تخصصی در زمینه‌های ثبت پتنت، بازاریابی، نهادهای فعال در عرصه نانو، کشاورزی و ایمنی، بهداشت و مدیریت پسماند و همچنین نساجی و منسوجات نانو برگزار می‌گردد.

شایان ذکر است، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره نانو و معرفی برترین‌های حوزه محصولات و مراکز رشد ساعت ۱۵:۳۰ امروز ۱۴ مهرماه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد.

صنعتگران، فناوران، پژوهشگران و علاقمندان به فناوری نانو می‌توانند ۱۴ تا ۱۷ مهرماه با حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران از نزدیک دستاوردهای فناوری نانو کشور را بازدید نمایند.