معرفی محصولات و تجهیزات برتر فناوری نانو در نهمین جشنواره نانو

در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره فناوری نانو، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور از مراکز رشد و شرکت‌های برتر تولید کننده تجهیزات و محصولات نانویی با اهدای تندیسی تقدیر شد.

جشنواره برترین محصولات و تجهیزات فناوری نانو ایران یکی از برنامه های سالیانه ستاد نانو در راستای ترغیب و تشویق شرکت‌ها برای تولید محصولات جدید و ارائه نوآوری در محصولات پیشین شرکت‌های نانویی است. این جشنواره هرسال به بررسی دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات و تجهیزات مرتبط با فناوری نانو می‌پردازد و به محصولاتی که بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند و جزء برترین محصولات قرار گیرند طی مراسمی همزمان با جشنواره نانو جوایزی تعلق خواهد گرفت. گفتنی است محصولاتی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که تأییدیه نانومقیاس داشته باشند.

تاکنون ده دوره از این جشنواره برگزار شده است که علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات رتبه‌های اول تا سوم دوره‌های پیشین این جشنواره را در سایت www.nanoproduct.ir مشاهده نمایند.

یازدهمین دوره این جشنواره در مرداد ماه سال جاری آغاز شد و نزدیک به ۱۵ شرکت نانویی در دو بخش تجهیزات و محصولات، مستندات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. این مستندات در ۴ شاخصِ کلانِ سازمانی٬ بازار٬ تولید و فناوری مورد ارزیابی قرار گرفت که ۵۵ شرکت تولید کننده محصول و ۱ شرکت تولید کننده تجهیزات مرتبط با فناوری نانو به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
پس از ارزیابی‌های نهایی، برگزیدگان هر دو بخش تجهیزات و محصولات به شرح زیر انتخاب شدند.

 تجهیزات برتر
رتبه اول دستگاه الکتروریس صنعتی شرکت شرکت فناوران نانومقیاس
رتبه دوم دستگاه لایه نشانی رومیزی شرکت پوشش‌های نانو ساختار
محصولات برتر
رتبه سوم نانو فیلتر هوای پُردو شرکت نانو ساختار مهرآسا
رتبه سوم گاما آلومینا نانو حفره شرکت نانو پارس اسپادانا

در این مراسم، در بخش مراکز رشد برتر، مرکز رشد واحدهای فناور شهرک علمی
تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخست دست یافت. مرکز رشد واحدهای فناور سازمان
پژوهش‌های علمی و صنعتی و مرکز رشد واحدهای فناور صنایع رنگ نیز به ترتیب
به عناوین دوم و سوم این بخش دست یافتند.

گفتنی است دکتر سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و دکتر سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز در این مراسم حضور داشتند.