رونمایی از بسته‌های آموزش مقدماتی فناوری‌نانو در جشنواره نهم

هم‌زمان با برگزاری نهمین جشنواره فناوری‌نانو «بسته‌های آموزش مقدماتی فناوری‌نانو» ویژه دانش‌آموزان در غرفه باشگاه دانش‌آموزی رونمایی شد.

«بسته‌های آموزش مقدماتی فناوری‌نانو» ویژه دانش‌آموزان در راستای آموزش مفاهیم پایه فناوری‌نانو و ریزساختارها در ۱۰ دمو آموزشی از سوی باشگاه دانش‌آموزی نانو طراحی و هم‌زمان با نهمین جشنواره فناوری‌نانو عرضه شد.

در این جشنواره باشگاه دانش‌آموزی نانو در فضایی بیش از ۲۰۰ متر مربع پذیرای دانش‌آموزان، دبیران و مسئولان آموزش و پرورش در سه بخش «معرفی فعالیت‌های باشگاه»، «ارائه دستاوردهای دانش‌آموزی» و «انتشارات » است. در این غرفه پویا و پرهیاهوی دانش‌آموزان با همکاری کارشناسان باشگاه دانش‌آموزی نانو به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه دانش‌آموزی ‌می‌پردازند.
 
در این دوره نیز در بخش دستاوردهای دانش‌آموزی (هفتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو) ۴۰  طرح پژوهشی- آموزشی (طرح‌های برگزیده از بین حدود ۳۰۰ طرح‌ ارسالی به دبیرخانه باشگاه دانش‌آموزی نانو) در زمینه‌های مختلف فناوری نانو ارائه شده است. طی چهار روز برگزاری جشنواره نانو دانش‌‌آموزان طرح خود را به صورت پوستر ارائه می‌نمایند.

گفتنی است،‌ باشگاه نانو با هدف آشنا نمودن دانش‌آموزان با مفاهیم و کاربردهای فناوری‌نانو و همچنین ارایه دستاوردهای دانش‌آموزی، تاکنون هفت دوره جشنواره فناوری‌نانو ویژه دانش‌آموزان برگزار نموده است. این جشنواره‌ها فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان علاقمند به تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف فناوری نانو و محلی برای ارایه نتایج فعالیت‌های پژوهشی آنها است. باشگاه نانو با برگزاری این جشنواره‌ها ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزی، سعی در شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان فعال و آینده‌ساز این فناوری را دارد.

از سال ۹۵ با توجه به آیین نامه، جشنواره در دو مرحله انجام می پذیرد، مرحله اول هفتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو اردیبهشت ۹۵ به میزبانی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امام جعفر صادق (ع) نور (استان مازندران) با حضور ۸۵ طرح انتخاب شده برگزار و برگزیدگان (۴۰طرح) به نهمین جشنواره فناوری‌نانو راه یافته‌ و پس از داوری در چهارمین روز این نمایشگاه برترین طرح‌ها معرفی می‌گردند.

شایان ذکر است، ظهر روز دومین روز برگزاری جشنواره بیش از ۲۵۰ دانش آموز از هفت مدرسه تهران و یک مدرسه از استان اصفهان از غرفه باشگاه نانو و نهمین جشنواره فناوری نانو بازدید داشته‌اند. همچنین برنامه ریزی شده است تا پژوهش سراهای دانش آموزی تهران و دیگر استان‌ها به صورت تورهای دانش‌آموزی در مدت برگزاری جشنواره با حضور در نمایشگاه از نزدیک با دستاوردهای فناوری نانو آشنا شوند.