دو شرکت کانادایی به دنبال استفاده از گرافن در تقویت بتن

یک شرکت کانادایی که در بخش تولید گرافن از گرافیت فعالیت دارد، با امضاء قرارداد همکاری به دنبال استفاده از گرافن تولید شده در تقویت ساختار بتن است. قرار است موضوع استفاده از گرافن در بتن‌، به‌عنوان پروژه مشترک میان این دو شرکت تعریف شود.

شرکت‌های مختلفی به دنبال تقویت ساختار بتن هستند و در این راه، مواد مختلفی به‌عنوان افزودنی به بتن افزوده می‌شود. یکی از این ترکیبات گرافن است.
مالک یکی از معادن گرافیت در ایالت اونتاریو توافق‌نامه همکاری مشترک با شرکت لاریسپلاست به امضاء رسانده است. هدف از این همکاری مشترک، توسعه تحقیقات در بخش گرافن است. گرافن از معدن زنیتا در بخش آلبانی استخراج می‌شود.
گرافن ماده‌ای با خواص منحصر به فرد است که خواص فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی و گرمایی ویژه‌ای دارد. آلبانی یکی از منابع معدنی آبگرمایی را در جهان داراست. گرافیت موجود در معادن آلبانی دارای تبلور بالا بوده که منشاء تولید آن‌ها سیالات گداخته آتشفشانی موجود در این منطقه است. این در حالی است که گرافیت‌های معادن دیگر به‌صورت رسوبی تشکیل می‌شود که کیفیت متفاوتی را نسبت به گرافیت با منشاء آتشفشانی دارد.
محققان آزمایش‌های مختلفی روی این نوع گرافیت انجام داده‌اند و نتایج یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که استفاده از گرافن تولید شده از این نوع گرافیت می‌تواند خواص بتن و سیمان را بهبود دهد. به نظر می‌رسد که استفاده از این نوع گرافن می‌تواند مزایای زیادی در بخش بتن داشته باشد.
این دو شرکت قصد دارند با استفاده از یک حمایت مالی دولتی روی این موضوع تحقیق کنند. فاز دوم این کار انجام شده‌است و این دو شرکت با موفقیت، گرافن تولید شده را روی بتن‌های تجاری مورد آزمایش قرار دادند. این دو شرکت با مشارکت ۵۰:۵۰ روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
زنیتا به‌عنوان تولیدکننده گرافیت، محصول خالص ‌شده‌ای را در این پروژه تأمین می‌کند. شرکت‌های دیگری نیز لاریسپلاست را در این پروژه همراهی می‌کنند که اغلب شرکت‌های فعال در حوزه بتن هستند. لاریسپلاست شرکتی است که در بخش تولید و بازاریابی بتن فعالیت دارد و در حال حاضر چشم به بازارهای بین‌المللی برای فروش و توزیع محصولات خود دارد.