حمایت مالی برای درمان دیابت نوع یک با نانوذرات

چند شرکت مختلف اقدام به حمایت مالی ۴ میلیون دلاری از شرکت انتولریکس کردند تا فناوری نانوذرات ارائه شده توسط این شرکت برای حل مشکل درمان دیابت نوع یک مورد استفاده قرار گیرد.

آنتولریکس (AnTolRx) اعلام کرد که قرارداد همکاری مشترک با چند شرکت مختلف از جمله فیزر (Pfizer) به امضاء رسانده است. قرار است در قالب همکاری مشترک میان این شرکت‌ها، تحقیق روی درمان دیابت نوع یک انجام شود. این شرکت‌ها حمایت مالی ۴ میلیون دلاری برای توسعه این فناوری دریافت کرده‌اند که به مدت دو سال برای تحقیق و توسعه روی فناوری‌ درمان مبتنی بر نانوذرات هزینه خواهد شد. این روش درمانی با استفاده از نانوذرات، نوعی آنتی‌ژن را در بدن هدف قرار می‌دهد تا اختلال ایمنی را درمان کند.
فناوری این شرکت براساس یافته فرانسیس کوئینتانا از بیمارستان زنان برگام ارائه شده‌است. مارک کارتی از شرکت آنتولریکس می‌گوید: «نانوذراتی که ما ارائه کردیمt می‌تواند آنتی‌ژن‌های رهاسازی شده را هدف قرار دهد. با این کار پاسخ سیستم ایمنی بدن نسبت به این آنتی‌ژن‌ها مهار شده و در واقع یک حالت ایمنی عادی ایجاد می‌شود. ما بسیار خوشحال هستیم که این حمایت مالی را از چند شرکت مختلف نظیر فیزر دریافت کردیم. ما این مسیر را ادامه می‌دهیم تا روش درمانی اصلاح شده‌ای ارائه کنیم. این روش برای بیمارانی که از اختلال ایمنی بدن رنج می‌برند، نظیر افراد مبتلا به دیابت نوع یک، MS و جنون گاوی مناسب است.»
فیزر به سرمایه‌گذاری روی این حوزه ادامه می‌دهد و این حق را دارد که درصورت نتیجه گرفتن و ارائه فناوری تجاری‌سازی شده، حق لیسانس آن را در اختیار بگیرد.
مایکل وینسنت از مدیران فیزر می‌گوید: «فیزر روی راهبردهای جدید برای درمان مشکلات اختلالات سیستم‌های ایمنی بدن کار می‌کند. ما معتقدیم که این فناوری نانوذرات که اخیراً ارائه شده، می‌تواند نیاز بازار را در این حوزه برآورده سازد.»
درک راپ از مدیران شرکت jdrf که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده، می‌گوید: « ما خوشحالیم که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. نتایج اولیه رضایت بخش بوده و امکان درمان، پیشگیری و حل مشکل دیابت نوع یک را فراهم کرده است. ما معتقدیم که این فناوری می‌تواند بیماری دیابت نوع یک را درمان کند. این حمایت مالی اخیر ما می‌تواند به شرکت آنتولریکس کمک کند تا در مسیر تحقیقات خود پیش برود.»