حضور بیش از۱۰۰۰ شرکت کننده در دومین دوره از تور فناوری‌نانو

همزمان با برگزاری نهمین جشنواره فناوری نانو در مجموع ۱۱۸۰ نفر در قالب برنامه تور دانشجویی از این نمایشگاه بازدید نموده‌اند.

کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری‌نانو با هدف ایجاد همکاری بین موسسات پژوهشی و صنایع در راستای گسترش فناوری‌نانو، انجام تحقیقات هدفمند توسط دانشجویان و اساتید و در نهایت تولید محصول نسبت به برگزاری «دومین تور فناوری‌نانو» در نهمین جشنواره فناوری‌نانو (۱۴ تا ۱۷ مهرماه) اقدام نمود.

در دومین تور فناوری نانو در مجموع ۱۱۰۰ دانشجو مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط با فناوری نانو ۸۱ استاد از بیش از ۸۰ دانشگاه سراسر کشور در چهار روز برگزاری جشنواره نهم از نزدیک از توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه فناوری نانو بازدید نموده‌اند.

به گفته یکی از کارشناسان کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو، تور فناوری نانو مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه‌ها است. در این تور به صورت تخصصی با توجه به رشته دانشجویان در تیم‌هایی مجزا با راهنمایی تورلیدرها که آموزش لازم را در این خصوص پیش از این دیده‌اند از نمایشگاه بازدید می‌نمایند.

از بازخوردهای گرفته شده از دانشجویان حاضر در تور فناوری نانو جشنواره نهم، دانشجویان از اینکه برنامه‌ریزی مشخص برایشان در خصوص آشنایی بیشتر با حوزه‌های فناوری نانو و کاربردی سازی پژوهش‌ها شده است احساس خرسندی داشته‌اند.

همچنین اساتید که سال گذشته نیز از نمایشگاه بازدید داشته‌اند، صنعتی شدن نمایشگاه را اشاره داشته و از منسجم‌تر شدن و هدفمند بودن بازدیدها طی تور فناوری نانو اعلام رضایت نمودند.

لازم به ذکر است، «معرفی دستاوردهای کشور در حوزه‌ فناوری‌نانو»، «ایجاد انگیزه و افزایش روحیه خودباوی دانشجویان»،‌ «معرفی خدمات و تسهیلات ستاد توسعه فناوری‌نانو»، «ایجاد ارتباط بین اساتید و دانشجویان با شرکت‌ها و صنایع» و «معرفی دانشجویان مستعد و با انگیزه به بازار کار» از جمله اهداف برگزاری تور فناوری‌نانو است.

همچنین برنامه‌های دومین تور فناوری نانو شامل موارد ذیل بوده است:
– معرفی ستاد نانو
– حمایت از پژوهش (پایان‌نامه، مقاله، ثبت‌اختراع و …)
– دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی‌ فناوری‌نانو
– حمایت از اشتغال
– شبکه آزمایشگاهی نانو
– طرح‌های نوآورانه
– غرفه‌های منتخب
– بازدید از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو و معرفی نمونه‌های موفق
– معرفی خدمات موسسه فناوری‌تا بازار ایرانیان
– معرفی کارگزاران رسوخ فناوری

برنامه‌های جانبی :
– شناسایی و تایید افراد مستعد و دارای ایده
– معرفی فرصت‌های شغلی و کارورزی ویژه نمایشگاه
– ثبت‌نام در کارگاه مشاوره شغلی MBIT با تخفیف ۵۰ درصدی
– ثبت‌نام در دوره‌های توانمندسازی فناوری‌نانو با تخفیف ۳۰ درصدی
– ثبت نام در دوره‌های آموزشی شیوه نگارش مقاله و پایان‌نامه با تخفیف ۳۰ درصد