ارائه جدیدترین دستاوردهای صنعتی نانو در غرفه ترویج صنعتی

همزمانی برگزاری نمایشگاه فناوری نانو و نمایشگاه صنعت طی دوسال اخیر به دلیلی برای برپایی غرفه‌ای جهت معرفی فناوری نانو به صنعت تبدیل شده است.

در جریان برگزاری نهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو در نمایشگاه بین‌المللی تهران، در محل ورودی سالن خلیج فارس و در مقابل سالن محل برگزاری نمایشگاه صنعت غرفه‌ای نسبتا بزرگ با حضور کارشناسانی خبره و ماهر وجود دارد که به معرفی آخرین و جدیدترین دستاوردهای صنعتی نانو می‌پردازد.

مخاطبان این غرفه عمدتا سیاستگذاران و مدیران تراز اول کشور، مدیران ارشد وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای تأثیر گذار، مدیران کارخانجات صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی، مدیران و کارشناسان واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و کارخانجات و در مجموع تمامی فعالان صنعتی کشور اعم از فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و بخش دولتی و همچنین صنعتگرانی از  کشورهای مختلف دنیا است.

از سوی مسئولان غرفه ترویج صنعتی، هدف از برپایی این غرفه آن هم در مقابل نمایشگاه صنعت نیز «افزایش آگاهی بخش خصوصی و صنعت برای بکارگیری قابلیت‌های فناوری نانو»، «ایجاد رغبت برای استفاده از محصولات نانو»، «تقویت پتانسیل عمومی برای سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری نانو»، «ایجاد بسترهای ارتباطی بین ذی‌نفعان صنعت فناوری نانو» و «معرفی خدمات و فعالیت‌های مؤسسه خدمات فناوری تا بازار و کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو» عنوان شده است.

در مدت زمان برپایی این غرفه در نهمین نمایشگاه فناوری نانو، بیش از ۸۰ تقاضا از سوی صنایع و شرکت‌های مختلف که مخاطبان اصلی ترویج صنعتی محسوب می‌شوند در حوزه‌های نانو پوشش، صنعت نساجی، آب و فاضلاب، کشاورزی، انرژی‌های نو و تجدید پذیر(برق)، صنایع فلزی، بهداشت و سلامت و ساخت و ساز توسط کارشناسان غرفه به ثبت رسیده است.

کارشناسان و متخصصان غرفه ترویج در کنار ارائه توضیحات مربوط به کاربردهای نانو در بخش‌های مختلف صنعت و معرفی آخرین دستاوردهای بخش‌های مختلف، کتابچه‌های محصولات نانو را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

براساس گفته مسئولان غرفه ترویج صنعتی، در ایام برگزاری نمایشگاه نانو در کنار هزاران بازدید کننده از دانشگاه‌ها و مدارس مختلف، روزانه بیش از ۳۰۰ صنعتگر در این غرفه حضور یافته و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای نانویی قرار گرفته‌اند.

نهمین جشنواره فناوری نانو از چهاردهم مهرماه سال جاری به مدت چهار روز در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه عصر امروز(شنبه) به کار خود پایان خواهد داد.