درمان موثر سرطان کبد با بهره گیری از نانوذرات مغناطیسی

نوع جدیدی از نانودانه‌های مغناطیسی پزشکی معرفی شده است که روش درمانی بهتری برای درمان سرطان کبد فراهم می‌سازند. این دانه‌های پزشکی کهbead LUMI نامیده می‌شوند به پزشکان اجازه می‌دهند تا انتقال دانه‌ها به بافت هدف را به صورت زمان واقعی مشاهده کنند.

رابرت فریمن که به تازگی بازنشسته شده است درمی‌یابد که به سرطان کبد مرحله چهار دچار شده است. دکتر او بلافاصله مراحل شیمی‌درمانی را برای او تجویز می‌کند.
فریمن می‌گوید:« هر دو هفته یک‌بار باید خون تزریق کنم.» دکتر او اکنون می‌خواهد از یک روش جدید درمانی استفاده کند که شامل قرار دادن دانه‌های نانویی در رگ‌های خونی به منظور بلاک کردن جریان خون به سمت سلول‌های سرطانی است، در این روش سلول‌های سرطانی به دلیل عدم دسترسی به مواد غذایی و اکسیژن از بین می‌روند. به‌تازگی این روش درمانی تاییدیه FDA را دریافت کرده است.
دکتر نارایانان، رادیولوژیست مرکز سرطان سیلوستر می‌گوید:« هنگامی‌که ذرات دقیقاً به جایی که انتظار دارید، منتقل می‌شوند، یک حس مثبت و اطمینان کافی به شما و بیمارتان تزریق می‌گردد.»
دانه‌ها درون ید غوطه‌ور می‌شوند و بنابراین هنگامی‌که به آنها نور تابانده شود، روشن می‌شوند و براحتی قابل تشخیص هستند. استفاده از این روش در مقایسه با شیمی‌درمانی بهتر است زیرا دیگر نیازی به تزریق خون نیست، حالت تهوع ایجاد نمی‌شود و ریزش مو مشاهده نمی‌شود. همچنین این روش به بیماران و خانواده آنها این شانس را می‌دهد تا زمان بیشتری از زندگی خود لذت ببرند. فریمن می‌گوید:« الان من بسیار امیدوارم که با استفاده از این روش درمانی حداقل ۲ یا سه سال زنده بمانم.»
قبل از استفاده از این روش درمانی جدید ( استفاده از دانه‌های LUMI) پزشکان و جراحان مجبور بودن سه یا چهار هفته منتظر بمانند تا بر اساس واکنش بدن بیماران به روش درمانی دریابند که آیا دانه‌ها در محل درست قرار گرفته‌اند یا نه. اما با استفاده از این دانه‌ها پزشکان به‌صورت زمان واقعی می‌توانند مسیر حرکت دانه‌ها در بدن بیمار را مشاهده و آن را کنترل کنند.
کبد، بزرگترین ارگان داخلی بدن است و درست در زیر شش راست قرار دارد. هر ساله در سرتاسر جهان در حدود ۷۰۰۰۰۰ مورد سرطان کبد شناسایی می‌شد که در حدود ۶۰۰۰۰۰ نفر از این تعداد در اثر این بیماری خواهند مرد.
روش درمانی جدید که بر اساس LUMI bead است یک انتخاب برای بیمارانی است که تومور آنها توسط جراحی قابل برداشت نیست. این روش همچنین به پزشکان اجازه می‌دهد تا مسیر حرکت دانه‌ها در بدن را مشاهده کنند.