عرضه میکروسکوپ روبشی الکتروشیمیایی به بازار

شرکت بروکر میکروسکوپ جدید خود را به بازار عرضه کرد. این میکروسکوپ روبشی الکتروشیمیایی فرصت مطالعه نانوذرات منفرد، نانوفازها و نانوحفره‌ها را برای محققان فراهم می‌کند.

شرکت بروکر (Bruker) اعلام کرد که میکروسکوپ روبشی الکتروشیمیایی (SECM) خود را که با پلتفورم میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) تولید شده، به بازار عرضه کرده است.
در این میکروسکوپ که در آن فناوری PeakForce SECM به کار رفته، طراحی منحصر به فردی در بخش پیمایشگر انجام شده‌است. این فناوری امکان کنترل نانوالکترود مورد استفاده در دستگاه را فراهم می‌کند. این فناوری به‌صورت ویژه موجب کنترل فوق‌العاده روی برهم‌کنش میان نوک و نمونه می‌شود.
نتایج آزمایش‌های انجام شده روی این میکروسکوپ نشان می‌دهد که می‌توان برهم‌کنش ردوکس را در مقیاس نانومتری با این دستگاه مورد مطالعه قرار داد. از قابلیت‌های دستگاه این است که می‌توان برای مطالعه سینتیکی سطوح استفاده کرد.
تد هویانگ از محققان شرکت بروکر می‌گوید: «مشتریان ما به دنبال رسیدن به قدرت تفکیک بسیار بالا هستند که در این دستگاه با استفاده از نانوالکترود این موضوع قابل انجام است. برای اولین بار آن‌ها می‌توانند اطلاعات نانومکانیکی را با خواص الکتروشیمیایی سطح ارتباط دهند و از این کار برای درک رابطه میان اندازه، شکل هندسی، چسبندگی و فعالیت مواد نانوساختار استفاده کنند.»
مارکو تورتونس از مدیران شرکت بروکر می‌گوید: «این فناوری موجب شده تا آنچه که پیش از این در بخش تصویربرداری از فرآیندهای شیمیایی و الکتریکی در سیال وجود داشت، از نو تعریف شود. این دستاورد نتیجه توسعه فناوری جدید PeakForce است.»
PeakForce SECM از مزیت وجود نوعی ساز و کار جدید در روبش سطح برخودار است که موجب تعیین مشخصات سطوح مختلف از نمونه‌های زیستی گرفته تا پلیمر می‌شود. در ساخت پیمایشگرهای این دستگاه از فناوری نانو استفاده شده که در نهایت موجب بهبود کارایی دستگاه شده‌است.
محققان شرکت بروکر در طراحی این دستگاه از ترفندهایی استفاده کرده‌اند که موجب کاهش میزان جریان هدر رفته در آن می‌شود و در نهایت فرصت‌های تازه‌ای در حوزه تعیین مشخصات نانوذرات منفرد، نانوفازها و نانوحفره‌ها ایجاد می‌کند.
شرکت بروکر ۵۰ سال سابقه تولید و فروش تجهیزات آزمایشگاه در بخش علوم زیستی را داراست. این شرکت با تعامل نزدیکی که با مشتریان خود دارد، به دنبال بهبود کیفیت محصولات براساس نیاز مشتریان است.