تقدیر از کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو به عنوان کمیته فنی متناظر نمونه و برتر در سطح ملی، در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد

در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد، از کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو تقدیر به عمل آمد. در این مراسم کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو، به عنوان کمیته فنی نمونه در سطح ملی برگزیده و معرفی گردید.

مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد با شعار “استانداردها اعتمادسازند”، صبح روز دوشنبه ۲۶ مهر در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر دادگستری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات و صنعتگران و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد. در این مراسم سرکارخانم پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری، دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و دکتر علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند. در پایان این مراسم به واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه ملی تندیس و به واحدهای برگزیده لوح تقدیر اهدا شد.

لازم به ذکر است که کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو در سال ۱۳۸۵ توسط ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری سازمان ملی استاندارد تشکیل گردید و دبیرخانه آن در این ستاد استقرار یافت. این کمیته تاکنون ۴۲ استاندارد ملی و ۳ استاندارد بین المللی (ایزو) را تدوین نموده است و هم اکنون ۱۸ استاندارد ملی و ۳ استاندارد بین المللی را در دست تدوین دارد. در نتیجه فعالیت های پیگیر این کمیته در سازمان ایزو، هم اکنون ایران به عنوان یکی از کشورهای فعال در زمینه تدوین استانداردهای فناوری نانو در سطح جهان شناخته می شود. در سال گذشته نیز در همین مراسم، از ستاد توسعه فناوری نانو به عنوان واحد تدوینگر نمونه استاندارد، تقدیر به عمل آمد.

filereader.php?p1=main_c00f0c4675b91fb8b