حمایت مؤسسه ملی سلامت از استارت‌آپ‌های فناور

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشینگتون به‌عنوان برنده استارت‌آپ مؤسسه ملی سلامت در بخش سرطان شد. قرار است این گروه با حمایت این مؤسسه، شرکت خود را برای تجاری‌سازی این فناوری توسعه دهند.

بیشتر پیشرفت‌های انجام شده در بخش پزشکی، از آزمایشگاه‌ها نشأت می‌گیرند. برخی نظیر واکسن پولیو ماحصل سال‌ها تحقیق و ترکیب روش‌های مختلف بوده و برخی نظیر پنسیلین مبتنی بر تحقیقات پایه هستند. اما هر چه که باشند، تبدیل یک کشف به یک روش درمانی، نیازمند سال‌ها‌ زمان است.
محققان دانشگاه واشینگتون در میان برندگان چالش اسارت‌آپی در این حوزه هستند. اخیراً چالشی برای کوتاه کردن مسیر تبدیل تحقیقات پایه به محصول راه‌اندازی شده‌است. یک تیم تحقیقاتی به رهبری سوزی پون از بخش بیومهندسی دانشگاه واشینگتون در میان برندگان این چالش است. این گروه تحقیقاتی برنامه کسب و کار ویژه‌ای برای درمان سرطان پستان ارائه کرد.
این چالش که به Nanotech Startup Challenge شهرت دارد، توسط بنیاد ملی علم ارائه شده‌است. ۱۰ تیم تحقیقاتی به‌عنوان برنده در این چالش معرفی شدند که قرار است بنیاد ملی علم به آن‌ها را در مسیر پیاده‌سازی برنامه کسب و کار یاری کند.
پون از طریق یک شرکت نوپا و انشعاب یافته به نام کوموشن در این چالش شرکت کرده است. این شرکت برای تجاری‌سازی یافته‌های آزمایشگاهی تأسیس شده‌است.
این شرکت پون را به دیگر محققان این حوزه متصل کرد و در نهایت این چالش با یک فناوری جدید آشنا شد.
این گروه تحقیقاتی پروپوزال ویژه‌ای برای این چالش آماده کردند که ماحصل چند سال تحقیقات در این حوزه است. این گروه طی سال‌های گذشته روی سلول‌های تحریک کننده سرطان موسوم به ماکروفاژهای درگیر تومور یا TAMs کار کرده‌اند. زمانی که این پروپوزال فاز اول این چالش را با موفقیت پشت سر گذاشت، این گروه آماده ارائه برنامه کسب و کار مربوط به آن شدند. این برنامه برای یک تیم داوری و هیئت منصفه ارائه شد. آن‌ها موفق به پشت سر گذاشتن مرحله دوم شدند و در نهایت فینال‌ را هم با موفقیت گذراندند. این تیم تحقیقاتی در حال حاضر روی یافتن یک تیم سرمایه‌گذار کار می‌کنند تا شرکت خود را با حمایت مالی یک سرمایه‌گذار پیش ببرند.