«جایزه تعالی مهندسی» برای اولین کارخانه تولید گرافن در استرالیا

دو شرکت استرالیایی به دلیل همکاری مشترک برای راه‌اندازی اولین کارخانه تولید گرافن در استرالیا، موفق به دریافت جایزه تعالی مهندسی شدند.

دو شرکت آوستنگ (Austeng) و ایمیجینگ اینتلیجنت متریالز (Imaging Intelligent Materials) به‌صورت مشترک برنده جایزه برترین مهندسی استرالیا شدند. آوستنگ یک شرکت مهندسی در شهر گیلانگ و ایمیجینگ نیز شرکتی فعال در حوزه گرافن است. هر دو شرکت دارای بخش تحقیق و توسعه هستند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر موفق به راه‌اندازی اولین کارخانه تولید گرافن در استرالیا شدند.
آوستنگ دارای خط تولید گرافن با ظرفیت ۱۰ تن در سال است که در ماه ژوئن سال جاری در گیلانگ شمالی افتتاح شد.
رز جرج از مدیران شرکت آوستنگ می‌گوید: «ما از ایمیجینگ برای نمایش اعتماد در آوستنگ تشکر می‌کنیم. ایمیجینگ با همکاری دانشگاه‌ها موفق به ارائه فناوری جدیدی شده‌است. این مدل همکاری می‌تواند به استرالیا کمک کند تا در عرصه تجاری‌سازی گرافن پیشرو باشد.»
فیل آیتچیسون، رهبر بخش تحقیقاتی ایمیجینگ، می‌گوید: «وارد کردن گرافن از آزمایشگاه به صنعت و بازار نشان می‌دهد که استرالیا می‌تواند در حوزه تولید گرافن در جهان پیشرو باشد. گرافن یک پلتفورم تکنولوژی است. ایمیجینگ و آوستنگ با همکاری یکدیگر توانستند گرافن را از آزمایشگاه بیرون کشیده و وارد صنعت کنند. ما قصد داریم نقشه راه خود را برای تولید صنعتی گرافن ادامه دهیم تا از این ماده برای بخش حسگری و مواد هوشمند استفاده کنیم.»
قرار است در اواخر سال جاری، گرافن تولید شده توسط ایمیجینگ وارد بخش منسوجات شود.