سرمایه‌گذاری از گرافیت تا آند کربنی و گرافن

یک شرکت انگلیسی که در حوزه استخراج گرافیت فعالیت دارد، در حال سرمایه‌گذاری روی تولید آندهای کربنی و گرافن است. این شرکت خط تولید اولیه‌ای برای تولید این مواد را‌ه‌اندازی کرده است.

یک شرکت انگلیسی مستقر در شهر بدفورد، قصد دارد کارخانه ۵ میلیون دلاری خود را در هالیفاکس انگلستان راه‌اندازی کند. این کارخانه طی شش ماه آتی افتتاح خواهد شد.
تروی گرنت، از شرکت الکورا (Elcora) می‌گوید: «این یک خط تولید پایلوت است. ما به دنبال راه‌اندازی اولیه خط تولید گرافن با ظرفیت ۲۰۰۰ تن آند در سال هستیم و در ادامه این خط تولید را گسترش داده و به ۲۰ هزار تن در سال می‌رسانیم.»
این کارخانه یک وام ۵۰۰ هزار دلاری از آژانس فرصت‌های کانادا دریافت کرده است. این وام ماه جولای سال جاری اعطاء شده و برای راه‌اندازی مرکز توسعه تحقیقات گرافن اختصاص یافته است. این شرکت به دنبال دریافت وام دیگری برای تأمین هزینه‌های کارخانه‌ تولید آند است.
هر یک از این آندها به قیمت ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار دلار برای هر تن فروخته می‌شود. شرکت الکورا قصد دارد با قیمت ۱۲۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار برای هر تن وارد این بازار شود. با این قیمت، این شرکت می‌تواند ۲۷ میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد که این درآمد با راه‌اندازی کامل خط تولید از سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تحقق می‌یابد. انتظار می‌رود این کارخانه ۲۵ فرصت شغلی که غالبا مهندس و تکنسین هستند، ایجاد کند.
از این آندهای کربنی برای تولید باتری‌های قابل شارژ یون لیتیم استفاده می‌شود. در حال حاضر بازار این مواد ۲۵۰ هزار تن در سال است.
شرکت الکورا در برنامه بلند مدت خود، قصد دارد خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم گرافنی معرفی کند. این شرکت به دنبال تولید گرافن است که این کار را قرار است از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود انجام دهد. در حال حاضر مقدار کمی از این ماده در کارخانه به فورد تولید می‌شود.
در حال حاضر، الکورا در مرحله تحقیق و توسعه گرافن قرار دارد و برای تولید انبوه نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. در حال حاضر این شرکت درآمد اصلی خود را از استخراج گرافیت از معدن سریلانکا تأمین می‌کند.