قراردادی برای اعطای نمایندگی فروش فیلامنت‌های گرافنی

یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات گرافنی در انگلستان، با امضاء قراردادی، امتیاز توزیع فیلامنت‌های تقویت شده با گرافن خود را به یکی از شرکت‌ها واگذار کرده است.

گروه صنعتی هایدال (Haydale) در حوزه تولید و فروش گرافن و محصولات گرافنی فعالیت دارد. این گروه یک شرکت تابعه به نام هایدال کامپوزیت سلوشن (HCS) دارد که اخیراً به دنبال فروش و توزیع فیلامنت‌های گرافنی برای چاپ سه بعدی در انگلستان است.
هایدال از آگوست سال ۲۰۱۶ تولید فیلامنت‌های PLA را آغاز کرده و از ۱۴۰ دانشگاه، تولیدکننده چاپگر و توزیع‌کننده مختلف برای این فیلامنت‌ها سفارش دریافت کرده است. بخشی از این تقاضاها در حاشیه کنفرانس TCT در بیرمنگام ارائه شده‌است. شرکت تری‌دی‌‌فیلا‌پرینت (۳DFilaPrint) و HCS بیش از ۱۰۰ آزمایش مختلف روی این فیلامنت‌ها انجام داده‌اند.
تری‌دی‌فیلاپرینت در حال حاضر اقدام به فروش فیلامنت‌های شرکت هایدال از طریق وبسایت این شرکت کرده است. این فیلامنت‌ها اولین دسته از خانواده فیلامنت‌های ترموپلاستیک بهبود یافته با گرافن است که به دلیل تقویت با گرافن، خواص مکانیکی، الکتریکی، گرمایی و فیزیکی بهتری دارند.
این فیلامنت‌ها در برخی چاپگرهای سه بعدی مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد 
آن‌ها تأیید شده‌است. نتایج استفاده از این فلامنت‌ها نشان داد که الگوی چاپ شده دارای ظاهر مناسب‌تری بوده و چسبندگی بهتری دارد. از سوی دیگر پایداری ابعادی الگوی چاپی و تغییر شکل ناخواسته اندکی دارد.
این توافق‌نامه در ابتدا به مدت یک سال منعقد شده و در آن مقدار مشخصی از محصول برای فروش در اختیار شرکت تری‌دی‌فیلاپرینت قرار می‌گیرد. هر چند با گذشت زمان به حجم این مقدار افزوده می‌شود.
‌گری بویس از مدیران شرکت HSC می‌گوید: «ما از ارائه این محصول جدید در TCT بسیار خرسندیم به ویژه که بازخوردهای مثبتی نیز از سوی افراد فعال در حوزه چاپ سه بعدی دریافت کرده‌ایم. نتایج همکاری ما نشان داده که شرکت تری‌دی‌فیلاپرینت گزینه مناسبی برای توزیع محصولات ما در انگلستان و ایرلند است. ما در حال حاضر سفارش‌های زیادی از شرکت‌های مختلف در سراسر جهان برای اخذ نمایندگی فروش دریافت کرده‌ایم.»