سرمایه‌گذاری یک بانک روی نانوابزار تشخیص پروتئین

یک شرکت تازه انشعاب یافته از دانشگاه کوئین در ایرلند، حمایت مالی ۵۰۰ هزار پوندی برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری خود دریافت کرده است. این فناوری نوعی نانوساختار است که می‌تواند در تولید تجهیزات تشخیص طبی مورد استفاده قرار گیرد.

یک شرکت انشعاب یافته از دانشگاه کوئین در حال توسعه فناوری جدیدی است که ممکن است انقلابی در صنعت پزشکی ایجاد کند. این شرکت درصدد ارائه نانوساختارهایی است که برای استفاده در پزشکی مناسب است. کازوی (Causeway) برای این پروژه ۵۰۰ هزار پوند وام بانکی دریافت کرده است. فناوری این شرکت نوعی تراشه برای حسگری است که می‌توان برای حسگری از آن استفاده کرد. این تراشه قادر به شناسایی طیف وسیعی از موادزیستی نظیر پروتئین‌ها و آنتی‌بادی‌هاست.
بانک کرنل ایرلند که به دنبال حمایت از SMEsهاست، حمایت مالی این شرکت را بر عهده است. کازوی توسط روبرت پولارد، جان نلسون و رابرد بومن تأسیس شده‌است. این شرکت روی ساخت حسگرها برای صنعت زیست‌حسگر متمرکز است؛ صنعتی که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ بازاری بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار داشته باشد.
کازوی چندین سال روی این فناوری کار کرده و پژوهش‌های مختلفی پیرامون آن انجام داده است. این کار با کمک مالی دولتی و در دانشگاه کوئین انجام شده‌است.
این فناوری به‌گونه‌ای است که امکان شناسایی مقادیر بسیار کم پروتئین و برهم‌کنش میان آن‌ها را فراهم می‌کند؛ این بدان معناست که این فناوری برای استفاده در بخش تشخیصی مناسب بوده و از آن می‌توان برای ساخت دستگاه‌های شناسایی زودهنگام سرطان، امنیت غذایی و کشف دارو استفاده کرد.
مسئولان کرنل می‌گویند: «باعث خرسندی است که یک شرکت انشعاب یافته دیگر از دانشگاه کوئین در مسیر رشد قرار گرفته است. این سرمایه‌گذاری به کازوی کمک می‌کند تا با توسعه این فناوری اقدام به تجاری‌سازی آن کند. این شرکت استفاده از این فناوری در بخش تشخیص پزشکی را اولویت اول خود قرار داده است. این فناوری می‌تواند به اقتصاد این منطقه کمک کرده و فرصت‌های شغلی جدیدی در ایرلند جنوبی ایجاد کند.»
پولارد از مدیران این شرکت می‌گوید: « این سرمایه‌گذاری به ما اجازه خواهد داد تا برنامه توسعه این فناوری را دنبال کرده و اقدام به تجاری‌سازی آن کنیم.»