استان قم؛ میزبان نهمین هفته استانی فناوری نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با همکاری استانداری قــم، نهمین هفته استانی فناوری نانو کشور را در روزهای ۱ الی ۴ آذرماه در این استان برگزار می‌کند‌.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با همکاری استانداری قــم، نهمین هفته استانی فناوری نانو کشور را در این استان برگزار می‌کند‌. این برنامه از تاریخ ۱ الی ۴ آذرماه به مدت ۴ روز با مشارکت استانداری قــم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌‌شود.

در طول برگزاری این رویداد، برنامه‌های متنوعی در سه حوزه؛
۱- ترویج صنعتی (آشنایی صنعتگران، مدیران دولتی بخش‌های مختلف، سرمایه‌گذاران و… با فرصت‌های فنی و اقتصادی به کارگیری فناوری نانو)
۲- ترویج دانشجویی (آشنایی اساتید، دانشجویان، رؤسای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری با فناوری نانو و حمایت‌های ستاد)
۳- ترویج دانش‌آموزی فناوری نانو (آشنایی دانش‌آموزان، دبیران، مدیران ادارات آموزش و پرورش با فناوری نانو و حمایت‌های باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو)
به همراه نمایش دستاوردهای فناوری نانو کشور، معرفی و ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو در ایران، برگزار خواهد شد.

در ادامه فعالیت‌های هر یک از این حوزه‌ها ارائه می گردد؛

۱- ترویج صنعتی فناوری نانو در استان قــم
با توجه به سیاست‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جهت آشنایی بیشتر صنایع با کاربردها و دستاوردهای داخلی این فناوری و بکارگیری آن در صنایع مختلف، سمینارها و نشست‌های تخصصی آشنایی با فرصت‌های فنی و اقتصادی به کارگیری فناوری نانو در استان قــم برگزار خواهد شد. در این سمینارها که با همکاری استانداری قــم و نهادهای مربوطه در استان برگزار می‌شود، موضوعات زیر به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد:
– معرفی فرصت‌های صنعتی و تجاری به کارگیری فناوری نانو در صنایع و ارائه کاربردهای فناوری نانو در صنعت مورد نظر
– معرفی سیاست‌های ستاد نانو در صنعتی‌سازی این فناوری در آن صنعت خاص
– بیان وضعیت کشور در صنعت موردنظر و هدف‌گذاری‌ها
– معرفی ستاد نانو و آشنایی با خدمات صنعتی ستاد
– معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجهیزات ساخت داخل و ارائه گزارش‌های صنعتی در حوزه‌های مورد نظر.

در پایان این نشست‌ها نیز جلسه پرسش و پاسخ در مورد چالش‌های صنعتی مرتبط در هر حوزه برگزار می‌گردد و نوع حمایت‌های دولت در بکارگیری فناوری نانو در صنایع با حضور مدیران، کارگزاران، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ارائه خواهد شد.

۲- ترویج دانشجویی فناوری نانو در استان قــم
یکی از برنامه‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آشنایی دانشجویان، اساتید، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان، مؤسسات و شرکت‌های آموزشی، ادارات و سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی با فناوری نانو و حمایت‌های ستاد می‌باشد.

شایان ذکر است به موازات برنامه‌های مرکز استان، در سایر مراکز دانشگاهی در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های مشابهی برگزار می‌گردد. در پایان برنامه‌های آموزشی، گواهی حضور از سوی ستاد توسعه فناوری نانو به حاضرین ارائه می‌گردد.

۳- ترویج دانش‌آموزی فناوری نانو در استان قــم
در این برنامه دانش‌آموزان و اولیاء آنها، دبیران و مسئولین آموزش و پرورش از طریق سمینارهای ترویجی و آموزشی و بازدیدهای گروهی از آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو که با تجهیزات پیشرفته فناوری نانو ساخت ایران مجهز شده‌اند و همچنین نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو کشور، با فناوری نانو، حمایت‌های ستاد نانو و برنامه‌های باشگاه دانش‌آموزی نانو آشنا می‌شوند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام و اطلاع از جزئیات برنامه‌ها می‌توانند از طرق زیر اقدام نمایند:
– ارتباط با تلفن دبیرخانه قم- دانشگاه صنعتی قم ۰۲۵۳۶۶۴۱۶۰۱ داخلی ۱۹۲
– مکاتبه با ایمیل دبیرخانه قم- دانشگاه صنعتی قم  Nano@qut.ac.ir
– ارتباط با تلفن‌های دبیرخانه تهران ۰۲۱۶۶۵۳۲۶۱۸-۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵
-ارتباط با تلگرام دبیرخانه تهران ۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵
– مکاتبه با ایمیل دبیرخانه تهران nsg@nano.ir
– مراجعه به سایت ستاد نانو، سایت استانداری قــم و یا واحدهای ثبت نام مستقر در واحد دانشگاهی محل برگزاری برنامه

فهرست برنامه‌ها و جدول زمانی مربوط به هفته فناوری نانو استان قم از اینجا قابل دریافت است.