عرضه تجاری نانوکود اورگانیک در بازار هند

یک شرکت هندی موفق به تولید نانوکود اورگانیکی شده که می‌تواند جایگزین کودهای رایج شود. این نانوکود مجوزهای لازم برای توزیع محصول را دریافت کرده است.

شرکت تروپیکال آگروسیستم ایندیا (Tropical Agrosystem India) نانومحصول جدیدی به بازار عرضه کرده است که یک کمپلکس آلی است. این نانومحصول در واقع یک کود آلی است که می‌تواند برای باروری بهتر گیاهان استفاده شود.
این شرکت خط تولیدی برای مواد شیمیایی محافظ از درختان راه‌اندازی کرده است که محصول تولید شده کاملاً اورگانیک بوده و منشاء گیاهی دارد؛ بنابراین برای گیاه خطری ندارد.
این نانوکود توسط انجمن تحقیقات کشاورزی هند تأیید شده‌است و قرار است جایگزین کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت پیش از عرضه تجاری این محصول، آزمایش‌های مختلفی روی آن انجام داده است. این کار در چند گلخانه صورت گرفته است و همچنین در دانشگاه کرالا اگریکالچر نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. این نانوکود روی گل‌های آپارتمانی و باغچه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و نتایج درخور توجهی به دست آمده است. بنابراین، این شرکت اقدام به عرضه تجاری این نانوکودها کرده است.
دینود کومو از مدیران این شرکت اعلام کرده است که شرکت تروپیکال به دنبال کسب مجوز از دولت ایالتی است تا این نانوکود را در این منطقه ترویج دهد.
تمام محصولات این شرکت موفق به دریافت گواهینامه از سازمان‌های ذی‌ربط هستند؛ برای مثال، سازمان‌هایی نظیر ایندوسرت (Indocert)، یواس‌او‌سی‌ای (USOCA) و ودیک اورگانیک (Vedic Organic) به این محصولات گواهینامه اعطا کرده‌اند.