وبینار رایگان شرکت آکسفورد: لایه‌نشانی و مشخصه‌یابی مواد دو بعدی

شرکت آکسفورد اینسترومنتز وبیناری برای لایه‌نشانی و مشخصه‌یابی مواد دو بعدی نظیر گرافن و دی‌کالگوژنیدهای فلزات انتقالی (TMDCs) برگزار کرده که استفاده از آن برای عموم آزاد است.

شرکت آکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) در حوزه ساخت ادوات لایه‌نشانی و اچ‌کاری فعالیت دارد. این شرکت ابزارهای مختلفی در بخش طیف‌سنجی رامان تولید و به بازار عرضه کرده است.
اکسفورد وبینار رایگانی در حوزه آخرین دستاوردهای رشد مواد دو بعدی برگزار کرده است که در آن لایه‌نشانی این نوع مواد به همراه تعیین مشخصات آن با استفاده از دستگاه طیف‌سنجی رامان ارائه می‌شود. در این دوره آموزشی رابطه میان مهندسی فرآیند و مشخصه‌یابی مواد به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
یکی از لایه‌نازک‌های مورد بحث در این وبینار، گرافن است. در این دوره، فیزیک و فناوری گرافن در یک دهه گذشته مرور و ساختارهایی مشابه با آن معرفی می‌شود. یکی از این ساختارها، دی‌کالگوژنیدهای فلزات انتقالی (TMDCs) هستند. این مواد دارای پتانسیل‌های بالایی در بخش الکترونیک و اپتوالکترونیک هستند.
برای این که بتوان از پتانسیل‌های این فناوری استفاده کرد، باید درک دقیقی از روش‌های ساخت آن داشت. همچنین لازم است مشخصه‌یابی آن نیز به درستی مورد مطالعه قرار گیرد. این وبینار فرصت مناسبی برای آشنایی با این روش‌ها و رسیدن به درک صحیح این فناوری است.
در این وبینار دو ارائه با موضوعات ذیل ارائه می‌شود:
• مشخصه‌یابی مواد دو بعدی و مواد هتروساختار. ارائه دهنده: دکتر تیم باتون
• لایه‌نشانی مواد دو بعدی و هتروساختار. ارائه دهنده: دکتر راوی ساندراما از شرکت آکسفورد
استفاده از این وبینار رایگان بوده و برای استفاده در سایت این شرکت قرار داده شده‌است.