ارائه آپشن نانوخراش برای آزمون‌های نانومکانیکی

شرکت بروکر فناوری نانوخراش برای سامانه آزمایش نانومکانیکی خود موسوم به NanoForce را به بازار عرضه کرده است. این ابزار امکان مشخصه‌یابی نانومقیاس خراش‌ها، ترک‌ها و لایه‌لایه شدن در پوشش‌ها را فراهم می‌کند.

بخش نانوسطح شرکت بروکر (Bruker) اعلام کرد که اپشن نانوخراش را برای سامانه آزمایش نانونیرو نانومکانیکی راه‌اندازی کرده است. این آپشن جدید برای نویز کف پایین، دقت و پایداری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این ابزار قادر است به صورت کنترل شده جابه‌جایی میان نوک و نمونه را در حین نانودندانه‌گذاری انجام دهد.
با این آپشن جدید توانمندی برای مشخصه‌یابی مقاومت لایه‌های نازک و پوشش‌ها در برابر خراش، ترک، خرد کردن و لایه‌لایه کردن افزایش می‌یابد. این ابزار بدون کاهش دقت در مطالعات خواص مکانیکی و یکنواختی می‌تواند تعیین مشخصات نمونه‌ها را در مقیاس نانومتری در حجم انبوه انجام دهد.
مین یانگ از مدیران شرکت بروکر می‌گوید: «این سامانه نانونیرو از شهرت زیادی برخوردار بوده و برای انجام آزمون‌های مودول و سختی لایه نازک و پوشش‌ها با روش‌های دینامیک استاندارد مناسب است. علاوه بر قابلیت نانوخراش، مشخصه‌یابی لایه‌های نازک در بخش خواص مکانیکی از جمله کاربردهای این ابزار است.»
جیمز ارل از مدیران بروکر می‌گوید: «NanoForce قابلیت‌های خود را در بیشتر چالش‌های مربوط به نانوندانه‌گذاری به اثبات رسانده است. این قابلیت‌های خراش نانومقیاس را می‌توان در آزمون‌های پیشرفته نانومکانیکی و آنالیزهای مختلف مورد استفاده قرار داد.»
NanoForce یک آزمون نانومکانیکی است که حساسیت بالایی دارد. این آزمون با سرعت بالا می‌تواند نیاز صنعت را برآورده سازد. این ابزار با داشتن نرم‌افزای قوی، به سادگی قابل استفاده بوده و می‌تواند به صورت زنده اطلاعات دقیقی از نمونه استخراج کند. این ابزار روی فناوری Dimension Icon AFM شرکت بروکر قرار گرفته است. دقت موقعیتی بالا در کنار ایزولاسیون صوتی و لرزشی فضای بسیار بهینه‌ای برای کاربردهای نانودندانه‌گذاری فراهم کرده است. یک مخزن خلاء ۲۰۰ میلی‌متری نیز به صورت ابزار جانبی و آپشن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که کار روی نمونه‌های ویفر را ساده‌تر می‌کند. ایمنی این ابزار بالا بوده و در طول حرکت در محورهای x و y از نمونه محافظت می‌شود.