همکاری مشترک برای دریافت الزامات قانونی نانومحصول

یکی از تولیدکنندگان نانولوله‌کربنی تک‌جداره برای دریافت پیاده‌سازی الزامات قانونی محصول خود، از کمک دو شرکت دیگر استفاده کرده است تا با انجام تحقیقات ۶ ماهه، ویژگی‌های قانون مورد نیاز محصول خود را مشخص کند. این کار بازار این محصول را در اروپا توسعه می‌دهد

شرکت انگلیسی انویگو (Envigo) همکاری مشترکی با شرکت اینترتک پیتسفیلد (Intertek Pittsfield) و اوسی‌‌اس‌آی‌ال (OCSiAl) آغاز کرده است تا الزامات قانونی برای محصول نانولوله کربنی تک جداره این شرکت موسوم به TUBALL را مشخص کند.
در نتیجه این همکاری مشترک، OCSiAl یک ماده جدید در لیست مواد شیمیایی سازمان REACH ایجاد خواهد کرد. این کار موجب می‌شود تا این محصول نانولوله کربنی تک‌جداره انطباق شرایط خود را با قوانین سازمان REACH به اثبات برساند. OCSIAl اولین شرکتی در جهان است که نانولوله کربنی تک‌جداره تولید کرده و الزامات سازمان REACH را برای آن پیاده‌سازی کرده است.
در طول شش ماه گذشته، محققان این شرکت‌ها تحقیقات جامعی در این حوزه انجام داده‌اند تا پتانسیل‌های سمیت این ماده مشخص شود. این گروه تحلیل‌ها و آنالیزهای فنی با جزئیات بالا روی نانولوله کربنی تک‌جداره انجام دادند. خطرات بالقوه و طبیعت این محصول و همچنین ویژگی‌های ساختاری آن مورد بررسی قرار گرفته و در کنار مدیریت، خطرات این محصول ارائه شده‌است. این اطلاعات دقیق و عمیق می‌تواند برای تولید نانولوله‌های کربنی در صنایع مختلف مفید بوده و مصرف‌کننده این نانولوله‌ها در صنایع از آن استفاده کنند.
با ثبت این محصول در سازمان REACH، شرکت OCSiAl در حال تجاری‌سازی ۱۰ تن نانولوله کربنی تک جداره در اروپاست. ظرفیت تولید جهانی این محصول توسط OCSiAl طی سال آینده به ۶۰ تن خواهد رسید. ثبت این محصول در REACH به تولید انبوه بیشتر نانولوله‌های این شرکت کمک شایانی کرده و موجب می‌شود تا حضور OCSiAl در بازار اروپا پررنگ‌تر شود.
آدریان هاردی، مدیرعامل شرکت انویگو، می‌گوید: «برای شرکت ما بسیار هیجان‌انگیز بود که در این پروژه، همکاری مشترک داشته باشیم. در این پروژه ما از مهارت، تجربه و تخصصی که در حوزه آزمون‌های REACH داشتیم به شرکت OCSiAl کمک کردیم تا بتواند الزامات این سازمان را برای محصول خود پیاده‌سازی کند. ما خوشحالیم که با این دو شرکت در این مسیر همراه بودیم.»