ترفند عجیب اپل در رقابت با سامسونگ

شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ پتنتی پیرامون استفاده از نانولوله کربنی در تلفن همراه انعطاف‌پذیر ثبت می‌کند. اما برای این که روند کار توسعه تلفن‌های خود را از چشم رقیب (سامسونگ) دور نگه دارد، این پتنت را به نام یکی از مهندسان خود ثبت می‌کند.

نبرد دو غول کره‌ای و آمریکایی یعنی سامسونگ و اپل پایان ندارد. سامسونگ پتنت‌های متعددی برای جهت‌دهی آینده تلفن‌های همراه به ثبت رسانده است و اپل نیز به سرعت در حال افزایش پتنت‌های خود است. اخیراً اپل برای پنهان ماندن از روند توسعه تلفن‌های همراه خود، از راهبرد عجیبی استفاده کرده است. اپل یکی از پتنت‌های مهم خود که در آن از نانولوله‌کربنی برای ساخت آیفون استفاده خواهد شد را به جای آنکه به نام خود ثبت کند، به نام یکی از مهندسانش ثبت کرده تا راهبرد آتی این شرکت مشخص نشود.
اپل در گزارشی که اخیراً منتشر کرده است، اعلام نموده که این راهبرد جدید برای آن است که رقبا با جستجو در پتنت‌های این شرکت متوجه راهبرد آتی این شرکت نشوند.

filereader.php?p1=main_7fc56270e7a70fa81
در این پتنت قید شده که از سرامیک در ساخت آیفون‌های انعطاف‌پذیر و با قابلیت خم شدن استفاده می‌شود. در پتنت جدید شرکت اپل عنوان شده که این شرکت علاوه بر نانولوله‌ کربنی از دیگر ساختارهای مبتنی بر کربن نظیر گرافن و الیاف کربنی نیز استفاده خواهد کرد.
این نانولوله‌ها ممکن است در کابل‌های سیگنال‌رسانی به کار روند تا در نهایت از آن‌ها در ساخت مدارهای چاپی انعطاف‌پذیر استفاده شود. این نانولوله‌ها و کابل‌های ساخته شده به‌عنوان بخشی از ساختار نمایشگر، حسگرها لمسی، ساختار دوربین، آنتن و قطعات الکترونیکی به کار خواهند رفت.
یکی از دلایل استفاده از نانولوله‌های کربنی، کاهش احتمال ترک برداشتن سیم‌ها در نمایشگر انعطاف‌پذیر است. امکان ترکیب نانولوله‌های کربنی با سیم‌ها نیز وجود دارد. در این فناوری از پلیمرها جهت ایجاد مسیر سیگنال‌دهی نیز استفاده می‌شود. این پلیمرها نظیر لایه‌های پلی‌ایمیدی انعطاف‌پذیری بیشتر در تلفن همراه ایجاد می‌کنند. یک لایه دی‌الکتریک نیز سطح زیرلایه را پوشش می‌دهد.
شرکت اپل با رسم دیاگرام‌های مختلفی دقیقاً چگونگی طراحی مدارهای الکتریکی با استفاده از نانولوله کربنی را تشریح کرده است. این پتنت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ با شماره ۹۴۸۵۸۶۲ در دفتر USPTO به ثبت رسیده است.