راه‌اندازی سایتی برای ترویج فناوری‌های مرتبط با گرافن

یک شرکت فعال در حوزه رسانه دیجیتال، فرومی برای ترویج فناوری‌های مرتبط با گرافن راه‌اندازی کرده است. در این سایت آخرین اخبار و اطلاعات علمی مربوط به این حوزه درج شده‌است. محققان و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این سایت با آخرین اخبار و رویدادهای مرتبط با

نیومدیا لب (New Media Lab)، یک شرکت فعال در حوزه رسانه دیجیتال، اخیراً اقدام به ترویج فناوری مبتنی بر گرافن کرده است. این شرکت یک فروم جهانی راه‌اندازی کرده تا محققان و کارآفرینان را به گردهم آورد.
آلیسون باخمن، مدیرعامل نیومدیا لب، می‌گوید: «ما سایتی با آدرس grapheneentrepreneur.com راه‌اندازی کردیم تا افراد متخصص در این حوزه را گرد هم آوریم. با این کار امکان به اشتراک گذاری اطلاعات فراهم شده و توسعه در این حوزه تسهیل می‌شود. کارآفرینان در سراسر جهان، آخرین پیشرفت‌های انجام شده در حوزه گرافن را با دقت زیر نظر دارند تا فرصت‌های تازه‌ به وجود آمده توسط این فناوری را برای بهبود محصولات‌شان شناسایی کرده و همچنین فرصت‌های تولید محصولات جدید را نیز دریابند.»
ادمیک از مدیران این شرکت می‌گوید: «هرچند گرافن از مشتقات گرافیت است، اما خواص منحصر به فردی دارد. کشف این ماده در سال ۲۰۰۴ را می‌توان هم ردیف با ابداع برق دانست؛ چرا که پتانسیل‌های انقلابی بالایی دارد. گرافن ۲۰۰ مرتبه از استیل مستحکم‌تر بوده و انعطاف‌پذیر است.»
محققان بسیاری در سراسر جهان به دنبال کاربردهای این ماده هستند تا اثرات آن را روی جامعه پیاده‌سازی کنند. کاربردهای این ماده در بخش‌های مختلف از زیست‌پزشکی گرفته تا فیلتراسیون، انرژی، هوافضا، دفاعی و ورزشی است.
باخمن می‌افزاید: «این سایت حاوی اخبار جامعی درباره گرافن است و اطلاعات بسیاری پیرامون تحقیقات انجام شده در این حوزه در آن درج شده‌است. ما در خط مقدم عصر نوآوری هستیم و قصد داریم که نیروی محرکه این حوزه باشیم.»
مک می‌افزاید: « گرافن می‌تواند جایگزین سیلیکون در فناوری مخابرات شود. از این ماده می‌توان برای تولید محصولات سریع‌تر و کوچکتر استفاده کرد.»
برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دنبال کردن آخرین اخبار و اطلاعات این حوزه به آدرس زیر مراجعه کنید:
grapheneentrepreneur.com.