آشنایی بالغ بر ۱۳۰۰ دانشجو با فناوری نانو در هفته فناوری نانو استان بوشهر

دهمین هفته فناوری نانو کشور در تاریخ ۲۰ الی ۲۵ آذرماه به مدت ۶ روز با مشارکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، استانداری بوشهر و بنیاد نخبگان استان بوشهر و با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی، سازمان‌ها و ادارات استان برگزار شد.

در طول برگزاری این رویداد، برنامه‌های متنوعی در حوزه ترویج دانشجویی و صنعتی فناوری نانو، نمایش دستاوردهای فناوری نانوی کشور، معرفی و ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو در ایران به منظور آشنایی اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان، مدیران استانی و صاحبان صنایع برگزار شد.

در طول این هفته، تعداد ۱۱ سمینار و یک وبینار آموزشی – ترویجی در استان بوشهر در ۷ شهر و ۱۲ دانشگاه استان شامل: دانشگاه خلیج فارس، مرکز آموزش علمی و کاربردی کنگان، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مرکز آموزش علمی و کاربردی بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی لیان، مرکز آموزش علمی و کاربردی بندرسازان گناوه، دانشگاه پیام‌نور مرکز بوشهر، مرکز آموزش علمی و کاربردی پلیمر بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد جم با ارائه اعضای هیئت علمی فعال در حوزه فناوری نانو و همچنین مدرسان دارای گواهی تدریس فناوری نانو برگزار شد که در جریان آن حدود ۱۳۲۳ نفر با فناوری نانو آشنا شدند.

همچنین کارگاه تخصصی با موضوع سمینار تجاری‌سازی پژوهش‌های فناوری نانو در ایران برای اساتید، مدیران و دانشجویان این استان در دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر برگزار گردید که در مجموع این کارگاه‌ها ۲۵۰ نفر مخاطب داشتند.

شایان ذکر است، در پی برگزاری هر سمینار ترویجی دانشجویی فناوری نانو در هر دانشگاه از حاضرین در سمینار نیز در خصوص هفته‌های استانی نانو نظرسنجی به عمل آمد که ۸۴۶ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و نتایج آن در صفحه «هفته فناوری نانو» قابل مشاهده و دریافت است.

علاوه بر این قریب به ۱۲۰۰ عدد از هرکدام از اقلام ماهنامه فناوری نانو، کتابچه محصولات فناوری نانو و سایر اقلام تبلیغاتی (پوستر، تراکت و بروشور) مرتبط با برنامه‌ها و حمایت‌های کارگروه‌های مختلف ستاد نانو در بین حاضران توزیع شد.

در حاشیه برگزاری سمینارهای ترویجی دانشجویی فناوری نانو نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران و نانومواد نیز با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با توانایی‌های علمی کشور در ۹ محل مختلف در این استان برپا شد که به طور تقریبی ۹۰۰ نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید داشتند.

شایان ذکر است هفته‌های فناوری نانو در استان‌های مختلف کشور در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۱۰ ساله دوم فناوری نانو کشور (۱۴۰۴-۱۳۹۴) و به منظور رصد فناوری نانو در استان‌ها، شناسایی پتانسیل‌های استان‌ها در حوزه فناوری نانو، انتقال فناوری نانو و تجارب موفق این حوزه به صنایع استان‌ها و معرفی ستاد نانو، آیین‌نامه‌ها و حمایت‌های آن، ترویج و گسترش دانشجویی و صنعتی این فناوری و همچنین شناسایی موانع و مشکلات سد راه ترویج و گسترش این فناوری در استان‌ها، برگزار می‌شود.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9