شانزدهمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو برگزار شد

شانزدهمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو با سخنرانی دکتر اردلان آرمین همزمان با ششمین کنفرانس تخصصی سلول‌های خورشیدی نانوساختاری در دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲ دی‌ماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

شانزدهمین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو از سری سخنرانی‌های متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو همزمان با ششمین کنفرانس تخصصی سلول‌های خورشیدی نانوساختاری در تاریخ ۲ دی‌ماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

دکتر آرمین در این برنامه در رابطه با موضوع ” From inorganic to organic semiconductors and the emergence of hybrid organic-inorganic perovskites ” به سخنرانی پرداخت و در این خصوص نکات کلیدی و سپس تجارب و یافته‌های خود را بیان کرد. وی در این سخنرانی، پس از بیان مقدمات به تشریح نحوه عملکرد، مزایا و نکات قابل ملاحظه در خصوص این مواد پرداخت.

دکتر آرمین در سال ۲۰۱۵ در دانشگاه Queensland کشور استرالیا در رشته فیزیک فارغ‌التحصیل شده و پس از آن نیز در همان دانشگاه به عنوان محقق پسادکتری مشغول فعالیت است.

در این کنفرانس پروفسور ذکیرالدین از EPFL، پروفسور دی کارلو از دانشگاه رم و دکتر آرمین از دانشگاه کویینزلند از جمله سخنران‌های مدعو بودند. همچنین کارگاه یک روزه‌ای نیز در روز بعد از کنفرانس با هدف انتقال مهارت‌های ساخت، آنالیز و مدل‌سازی سلول‌های خورشیدی برگزار شد.

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری تدوین شده و در حال اجرا است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌نماید.

شایان ذکر است، این شانزدهمین سخنرانی در قالب طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در سال ۹۵ بود که با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شده است.

جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در صفحه این طرح بیان شده است.