برگزیدگان چهارمین و پنجمین مسابقه پیشرو معرفی شدند

برگزیدگان چهارمین و پنجمین مسابقه پیشرو با موضوع «سد خونی- مغزی و چالش‌های پیش روی دارورسانی به سامانه‌ اعصاب مرکزی» و «سلول‌های خورشیدی» معرفی شدند.

برگزیدگان چهارمین و پنجمین مسابقه پیشرو با عناوین «سد خونی- مغزی و چالش‌های پیش روی دارورسانی به سامانه‌ اعصاب مرکزی» و «سلول‌های خورشیدی» معرفی شدند. این مسابقه که به همت کارگروه توسعه فناوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، یک مسابقه پژوهشی- تحلیلی است که به مطالعه چالش‌ها و مسائل فناوری‌های روز دنیا و مرتبط با نانوفناوری می‌پردازد.

شرکت‌کنندگان در چهارمین مسابقه پیشرو با موضوع «سد خونی- مغزی و چالش‌های پیش روی دارورسانی به سامانه‌ اعصاب مرکزی» مواردی‌ از جمله تاثیر اندازه ذرات بر میزان عبور آنها از سد خونی- مغزی، نقش بار سطحی ذرات بر میزان عبور سامانه‌های دارورسانی از سد خونی- مغزی و روند ثبت اختراعات شرکت‌های داروسازی فعال را بررسی و در قالب گزارشی تحلیلی جمع‌آوری نمودند‌ که بهترین گزارش‌های ارسالی پس از داوری انتخاب و معرفی شده‌اند.

اسامی برگزیدگان چهارمین مسابقه پیشرو به شرح زیر اعلام شده است:

رتبه‌ اول: حسن ملکی
رتبه‌ دوم: مرتضی اباذری
رتبه‌ سوم: محمد قنبری و صبا احمد

در پنجمین مسابقه پیشرو نیز، شرکت‌کنندگان نقاط ضعف و قوت سلول‌های خورشیدی نانوساختار و روند صعودی یا نزولی تعداد پتنت‌ها برای هر نوع، سهم کشورها و صاحبان پتنت را بررسی و در قالب گزارشی تحلیلی جمع‌آوری نمودند‌ که بهترین گزارش‌های ارسالی پس از داوری انتخاب و معرفی شده‌اند.

اسامی برگزیدگان پنجمین مسابقه پیشرو نیز به شرح زیر اعلام شده است:

رتبه‌ اول: سینا فروتن
رتبه‌ دوم: امیرحسین تقدسی، سارا چترنور
رتبه‌ سوم: علی ماجدی

شایان ذکر است، علاوه بر اهدای جوایز نقدی، برای تقدیر از فعالیت پژوهشی و فناورانه‌ محققان، از شرکت‌کنندگان برتر با توجه به نوع پروژه و توانمندی ایشان، برای همکاری در تدوین گزارش‌های فناورانه و انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز کارگروه و شرکت‌های مرتبط، دعوت به عمل می‌آید. همچنین جوایز برگزیدگان این مسابقه در بیستمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو (روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۹۵) اهدا می‌‌شود.

لازم به ذکر است، این مسابقه ویژه علاقه‌مندان به فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه در تمامی رشته‌های دانشگاهی مرتبط و غیرمرتبط، اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی است که از نگاهی تحلیلی برخوردار هستند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه مسابقه پیشرو مراجعه نمایند.