معرفی جهانی نانومحصول با برگزاری کنفرانس بین‌المللی

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نانولوله کربنی تک‌جداره در جهان کنفرانسی برگزار کرده و با دعوت از ۱۸۰ نفر از ۲۸ کشور جهان، فناوری خود را به صنایع مختلف معرفی کرده است. این شرکت موفق به عقد قراردادهای مختلفی در حاشیه این کنفرانس شده‌است.

اولین نشست صنعتی در حوزه نانومواد در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ نوامبر در محل کارخانه تولید نانولوله کربنی تک جداره در شهر نووسیلیرسک روسیه برگزار شد. برگزار کننده و مدیریت این نشست به عهده شرکت او‌سی‌اس‌آی‌آال (OCSiAl) است، شرکتی که تقریبا ۹۰ درصد از ظرفیت جهانی تولید نانولوله‌های کربنی تک‌جداره را در اختیار دارد.
نانولوله‌های کربنی تک جداره یکی از ترکیباتی هستند که به‌صورت افزودنی رسانا به مواد دیگر اضافه می‌شود. از این نانولوله‌ها می‌توان برای افزایش هدایت الکتریکی و گرمایی و همچنین بهبود خواص مکانیکی مواد استفاده کرد. با این حال مزیت کلیدی این نانولوله‌ها آن است که مقادیر مورد نیاز از آن بسیار کم بوده و با افزودن وزنی صدها بلکه هزاران مرتبه کمتر از دیگر افزودنی‌ها، امکان ایجاد رسانایی را فراهم می‌کند.
شرکت OCSiAl بیشترین سهم این ماده را در بازارهای جهانی در اختیار داشته و نانولوله‌های کربنی تک جداره با کیفیت بالا را با نام تجاری TUBALL به بازار عرضه می‌کند. قیمت این محصول ۷۵ درصد کمتر از نمونه‌های مشابه در بازار است. این شرکت محلول بسیار غلیظ از نانولوله‌ها را تولید کرده که به سادگی می‌توان از آنها استفاده کرد.
در این نشست ۱۸۰ شرکت کننده از ۲۷ کشور جهان به گرد هم آمده که در میان آنها شرکت‌های تجاری نیز هستند. بنیامین بچم از مدیران بازاریابی می‌گوید: « ما محصول سوسپانسیونی نانولوله‌های کربنی تک‌جداره را در این نشست معرفی کردیم. بازار نیز نسبت به این محصول علاقه‌مند است.»
در این کنفرانس سه روزه، میزگردهایی در حوزه‌های باتری، الاستومرها، ترموست‌ها، ترموپلاستیک‌ها و پوشش‌ها برگزار شد. شرکت‌کنندگان به تبادل نظر، به اشتراک‌گذاری دانش و همچنین به نتایج یافته‌های خود پرداختند.
در حاشیه این نشست، شرکت OCSiAl چند قرارداد جدید با شرکت‌های BÜFA Composite Systems, Union Chemicals, IMCD Italia, AGENZIA, و Nanjing LeiQi New Materials به امضاء رسانده است.
یکی از مسئولان شرکت BUFA می‌گوید:« ما فرمولاسیون رزینی برای پوشش‌های ژلی داریم که در آن از نانولوله‌های کربنی این شرکت استفاده شده‌است. .۰٫۰۵ درصد وزنی از این نانولوله‌ها می‌تواند تغییرات زیادی در محصول ما ایجاد کند.»