مشارکت صنعت و دانشگاه در بخش توسعه نانوحسگرها

یک شرکت صنعتی در هند تفاهم‌نامه همکاری با دو بخش دانشگاهی به امضاء رسانده تا با استفاده از نوآوری و تجارب بخش دانشگاهی اقدام به توسعه فناوری‌هایی نظیر حسگری کنند. این تیم قرار است از فناوری‌ نانو برای این کار استفاده کنند.

شرکت ال‌تی تکنولوژی سرویس (L&T Technology Services) اعلام کرد که همکاری مشترکی با مرکز علوم و مهندسی نانو (CeNSE) و مؤسسه علم هند (IISc) آغاز کرده است که در قالب آن قرار است نوآوری‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو در بخش حسگری و سامانه‌های انرژی کارا صورت گیرد. این مراکز برای این هدف مشترک، اقدام به امضاء تفاهم‌نامه‌ای کرده‌اند.
کشاب پاندا، مدیرعامل شرکت ال‌تی، می‌گوید: « تبدیل دیجیتال از موضوعات مهمی است که بسیاری از سازمان‌ها در سراسر جهان روی آن متمرکز هستند. ما با این همکاری مشترک به دنبال ایجاد فرصت در این حوزه هستیم. شرکت ال‌تی در این حوزه پیشرو است و ما بسیار خوشحالیم که با بخش دانشگاهی وارد همکاری مشترک شدیم. CeNSE و IIS از شهرت بسیاری در بخش دانشگاهی برخوردارند و حضور آن‌ها به ما کمک می‌کند تا نوآوری را وارد فعالیت‌های خود کنیم.»
ناواکاننتا بات از مدیران CeNSE می‌گوید: «ما در این همکاری مشترک، از حضور شرکت ال‌تی استفاده می‌کنیم تا در نهایت با ترکیب تخصص‌ها و تجارب اقدام به توسعه فناوری‌هایی نظیر حسگرها، اینترنت اشیاء و سامانه‌های انرژی کارا کنیم. ما مطمئن هستیم که در قالب این همکاری مشترک، اکوسیستم مناسبی برای تبدیل دیجیتال به‌منظور استفاده در صنعت و دانشگاه بوجود خواهد آمد.»
شرکت ال‌تی تکنولوژی تخصص خود را برای تولید محصولات صنعتی در بخش الکترونیک، ساختمان‌های هوشمند و الکترونیک پزشکی، اندازه‌گیری و آزمون، حمل و نقل و اینترنت اشیاء به کار خواهد گرفت. این شرکت به دنبال ارائه پلتفورم فناوری به‌منظور تسریع توسعه صنعت دیجیتال است. این شرکت همکاری نزدیکی با CeNSE و IIS در حوزه روبات‌ها و فناوری‌های نوپدید دارد.
فناوری‌ نانو در حال رشد سریعی بوده و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است. این فناوری مسیرهای تازه‌ای در بخش کشاورزی، انرژی، محیط زیست و سلامت ایجاد کرده است.