مالزی به دنبال ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی با تجاری‌سازی گرافن

وزیر علوم و فناوری مالزی در کنفرانس گرافن مالزی ۲۰۱۶ درباره تجاری‌سازی این ماده و تأثیر آن در اقتصاد مالزی گزارشی ارائه کرد. در این گزارش تأکید شده که درصورت تجاری‌سازی گرافن در مالزی درآمد ۹ میلیارد رینگیتی و ۹۰۰۰ فرصت شغلی در انتظار مالزی خواهد بود.

انتظار می‌رود تجاری‌سازی گرافن توسط صنایع مالزی ۹ میلیارد رینگیت درآمد برای این کشور به دنبال داشته و موجب درآمد ۲۰ میلیارد رینگیتی تا سال ۲۰۲۰ برای این کشور شود.
داتوک سری مادیوس تانگاو، وزیر علوم، فناوری و نوآوری مالزی، می‌گوید: «در صورتی که گرافن توسط صنایع مالزی پذیرفته شود، ۹ هزار فرصت شغلی برای این کشور درطول ۴ سال ایجاد می‌شود که یک سوم آن در بخش فناوری‌های بالا است.»
مادیوس می‌افزاید: «تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی این ماده در مالزی می‌تواند قدرت رقابت‌پذیری ما را افزایش داده و هم‌رده با کشورهای توسعه یافته قرار دهد. بنابراین، ما باید مطمئن شویم که شرکت‌های مالزیایی وارد حوزه فناوری‌ نانو شده‌اند؛ حوزه‌ای که تا سال ۲۰۲۰ بازار ۳ تریلیون دلاری از طریق تجاری‌سازی و نوآوری خواهد داشت.»
پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد، تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۳۶۰ محصول در مالزی تجاری‌سازی شود که این کار توسط شرکت‌های مالزیایی و از طریق برنامه اجرایی ملی گرافن این کشور موسوم به NGAP 2020 انجام خواهد شد. این برنامه قصد دارد تا مالزی را به جمع مراکز نوآوری گرافن جهان وارد کند.
رضا خیری احمد از مدیران NanoMalaysia اعلام کرده که اولین تایر تقویت شده با گرافن در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد.
احمد می‌افزاید: «از راه‌اندازی برنامه NGAP در سال ۲۰۱۴، شرایط را برای ۳۰ شرکت مختلف در مالزی تسهیل کردیم تا از گرافن برای بهبود محصولات خود استفاده کنند.»
در حال حاضر چین بزرگترین استفاده کننده گرافن در جهان است. مادیوس معتقد است که ایجاد یک اکوسیستم گرافنی کامل، مستلزم حمایت و اطلاع‌رسانی از سوی تمامی دست‌اندرکاران است، در حالی که اکنون جای بخش ترویج عمومی در این میان خالی است.