حمایت دولت کانادا از تولیدکننده نانوکاتد باتری‌های یون ‌لیتیم

یک شرکت کانادایی که در بخش تولید کاتد از نانوساختارها فعالیت دارد، کمک بلاعوضی از دولت کانادا دریافت کرده تا نیاز صنعت تولید باتری یون لیتیم برای خودروها را تامین کند. این حمایت مالی برای راه‌اندازی خط تولید پایلوتی در این شرکت، اعطاء شده‌است.

شرکت نانووان ‌متریالز (‌Nano One Materials) اعلام کرد که این شرکت مبلغ ۱٫۹ میلیون دلار از سازمان توسعه علم، نوآوری و اقتصاد کانادا (ISED) دریافت کرده است. این سرمایه‌گذاری در قالب یک برنامه حمایتی موسوم به برنامه نوآوری تولیدکنندگان خودرو (ISED) انجام شده‌است. این برنامه به حمایت از توسعه فناوری تولید مواد مورد استفاده در باتری در این شرکت می‌پردازد که این پروژه در خط تولید پایلوت نانووان انجام می‌شود.
دان بلوندا مدیرعامل شرکت نانووان می‌گوید: «این حمایت مالی به‌صورت بلاعوض در اختیار ما قرار گرفته و به سرمایه‌گذاری‌هایی که ما پیش از این اعلام کرده بودیم افزوده می‌شود. این حمایت مالی خط تولید‌های فعلی ما را تحت پوشش قرار داده و به ساخت و بهره‌برداری از یک خط تولید پایلوت دیگر نیز اختصاص خواهد یافت. ما همچنان در مسیر ساخت خط تولید پایلوت خود در اوایل سال ۲۰۱۷ هستیم و راهبرد ما این است که نیاز بخش تولیدکنندگان باتری‌های خودرو را تامین کنیم. گرفتن این حمایت مالی و فرآیند انتخاب آن بسیار دشوار و رقابتی بود و من خوشحالم که ما موفق شدیم نظر حامیان مالی خود را جلب کنیم. ما چشم به راه حمایت‌های ارزشمند آنها هستیم.»
اعطاء این حمایت مالی توسط جاناتان ویلکینسون از وزارت محیط‌زیست کانادا به نمایندگی از وزیر توسعه علم، نوآوری و اقتصاد در محل کارخانه نانووان در ایالت بریتیش کلمبیا اطلاع‌رسانی شد.
ویلکینسون در این باره می‌گوید: «دولت کانادا از طریق برنامه نوآوری تولیدکنندگان خودرو اقدام به شناسایی تولیدکنندگانی می‌پردازد که در توسعه صنعت خودروسازی به ما کمک شایانی داشته‌اند. ما از این که در مسیر توسعه فناوری‌های سبز از شرکت نانووان حمایت می‌کنیم بسیار خرسند هستیم. این حمایت مالی فرصت‌های شغلی جدیدی در کانادا ایجاد می‌کند.»
شرکت نانووان به دنبال تولید مواد مورد استفاده در کاتد باتری‌های یون لیتیم است. این کاتدها به شدت در بازار باتری‌های یون لیتیم خودروها مورد نیاز است. این شرکت فناوری پتنت شده‌ای برای تولید کاتد از نانوساختارها دارد. فناوری این شرکت مبتنی بر فرآیند آبی بوده که امکان تولید موادی با خلوص و علمکرد بالا را فراهم می‌کند.