توسعه محصولات کشاورزی اورگانیک با استفاده از نانومواد

یک شرکت فعال در بخش تولید محصولات کشاورزی اورگانیک، اقدام به همکاری مشترک با یک شرکت ویتنامی کرده تا با استفاده از نانوفناوری‌های این شرکت، محصولات اورگانیک خود را توسعه دهد.

گروه فی (PHI) در بخش سرمایه‌گذاری روی فناوری‌ها و شرکت‌ها تخصص دارد. این شرکت اخیراً توافق‌نامه‌ای با شرکت نات های نیو تکنولوژیز (Nhat Hai New Technology) به امضاء رسانده است. نات های‌ نیو یک شرکت ویتنامی است که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد. هدف از این همکاری مشترک، ایجاد یک شرکت خطرپذیر مشترک در ایالات متحده بود تا در این کشور نانومحصولات مختلف تولید شود.
این شرکت خطرپذیر قصد دارد تا نانومحصولاتی نظیر مکمل‌های غذایی، دارو، مواد آرایشی، ترکیبات درمانی برای حیوانات، رنگ و کالاهای مرتبط با محیط زیست تولید کند. در قدم اول، گروه فی از نانوفناوری‌های شرکت نات های‌ نیو برای متمرکز شدن روی پردازش گیاهان دارویی، میوه و سبزیجات استفاده خواهد کرد. مدیران گروه فی معتقداند که با استفاده از این همکاری مشترک می‌توان از فناوری نانو برای تولید محصولاتی دارویی و غذایی بهبود یافته استفاده کرد. این شرکت می‌تواند محصولات طبیعی و اورگانیک با استفاده از فناوری نانو تولید کند که پتانسیل بالایی در بهبود سلامت انسان داشته و خطر بیماری‌هایی نظیر سرطان را کاهش می‌دهد.
گروه فی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برای تولید محصولات طبیعی و اورگانیک انجام داده است که این همکاری مشترک در راستای بهبود محصولات این حوزه است.
لو مین های از مدیران نات های‌ نیو می‌گوید: «ما مشتاقیم که با گروه فی همکاری داشته باشیم تا نانوفناوری‌های ما برای استفاده در بخش‌های دیگر به کارگرفته شود. ما اطمینان داریم که این همکاری مشترک میان طرفین می‌تواند دستاوردهای دراز مدتی برای ما به ارمغان آورده و از ارزش افزوده به دست آمده، سهام‌داران دو شرکت بهره‌مند خواهند شد.»
هنری فاهمن از مدیران گروه فی می‌گوید: «ما از همکاری مشترک با این شرکت بسیار خوشحال هستیم. نات های‌ نیو دارای یک تیم خلاق و نوآور است که می‌توانیم از دستاوردهای آن در حوزه فناوری‌ نانو برای بهبود برنامه زراعت اورگانیک‌ استفاده کنیم. ما انتظار داریم که این همکاری بتواند توسعه بیشتری یافته و از فناوری‌های این شرکت برای محصولات دیگر نیز استفاده کنیم؛ این کار موجب فایده بخشی برای هردو شرکت خواهد شد.»
شرکت نات های‌ نیو در بخش نانومحصولات کشاورزی و پزشکی تخصص دارد. این شرکت محصولاتی نظیر نانوذرات نقره، آهن، مس، تیتانیم، کیتوزان، کورکومین و کلسیم تولید کرده است.