آخرین مهلت ارسال طرح در فراخوان اول دوره پنجم نانومچ (Nano Match)

۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ آخرین مهلت ارسال طرح به برنامه Nano Match در فراخوان اول از دوره پنجم است. این فراخوان از ۱ آبان آغاز شده است و مهلت آن تمدید نخواهد شد.

ستاد توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه فناوری نانو، تولید ثروت و گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، از فناوران و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو در قالب برنامه نانومچ حمایت می‌نماید. حمایت‌های مادی و غیرمادی، تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری‌سازی، امکان نمایش محصولات و دستاوردها در رویدادهای سرمایه‌گذاری از جمله نمایشگاه نانو سال ۹۶، شروع کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های حضور در این برنامه است.

لازم است طرح‌های ارسالی در محدوده فناوری نانو بوده و حداقل نمونه اولیه‌ای از آنها ساخته شده باشد. طرح‌های مورد پذیرش در این برنامه باید از پتانسیل بازار مناسبی برخوردار باشند و در صورت وجود محصول مشابه داخلی، از منظر کیفیت، خواص یا ملاحظات اقتصادی نسبت به آن برتری داشته باشند. همچنین نانومچ برنامه ویژه‌ای برای دستاوردهای با نوآوری بالا در راستای تجاری‌سازی آنها درنظر گرفته است.

نانومچ با هدف افزایش نرخ موفقیت و کاهش زمان تجاری‌سازی طرح‌های دریافتی و با توجه به ظرفیت‌های موجود در ستاد توسعه فناوری نانو و شرکت‌ها و مشاوران همکار، چهار بسته حمایتی تعریف نموده است: تسهیلات، خدمات، مشاوره و آموزش. در این برنامه هر یک از فناوران متناسب با نیاز خود می‌توانند از بسته‌های معرفی شده بهر‌ه‌مند شوند.

از جمله خدمات قابل دسترس می‌توان به مطالعه بازار، رصد فناوری، ثبت پتنت، نگارش طرح کسب و کار و همچنین ارزش‌گذاری فناوری اشاره نمود. بسته‌های سرمایه‌گذاری، ساخت دمو، دریافت تاییدیه نانومقیاس، اعتبار نقدی توسعه محصول و بهره‌مندی از اعتبار خدمات شبکه آزمایشگاهی نانو از جمله امکانات و تسهیلات درنظر گرفته شده برای پذیرفته شدگان در این برنامه است. هر یک از فناوران متناسب با نیاز طرح خویش می‌توانند از مشاوره‌های فنی، تجاری، مدیریت و کسب و کار، طراحی صنعتی، مراکز رشد، همکاری فناورانه، تامین مالی و حقوقی بهره‌مند شوند.

 تاکنون چهار دوره از این برنامه از سال ۱۳۹۲ برگزار شده است. در دوره اول از برنامه ۱۲ طرح، دوره دوم ۲۲ طرح، دوره سوم ۲۴ طرح و در دوره چهارم ۱۴ طرح از حوزه‌های مختلف صنعتی و بهداشتی در این برنامه پذیرفته شدند.

نانومچ در طول سال در قالب دو فراخوان اقدام به دریافت طرح‌های علاقه‌مندان می‌نماید. فناوران و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی برنامه طرح‌های نوآورانه نانو و بخش ثبت طرح، طرح خود را ثبت و به دبیرخانه برنامه ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که برای ثبت طرح از نام کاربری و رمز عبور هر فرد در پرتال ستاد ویژه توسعه فناوری نانو استفاده می‌شود.

با توجه به نزدیک‌شدن به تاریخ پایان فراخوان اول از دوره پنجم برنامه به اطلاع فناوران محترم می‌رساند، ۱۲ بهمن‌ماه آخرین مهلت ارسال طرح‌ها به برنامه بوده و مهلت فراخوان اول تمدید نخواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۹۹۳۷۴۸-۰۲۱و یا رایانامه info@nanomatch.ir با دبیرخانه برنامه تماس حاصل فرمایید.