تولید باتری یون لیتیم دارای آند تقویت شده با گرافن

یک شرکت کانادایی که در حوزه تولید گرافیت و لیتیم فعالیت دارد، به تازگی از تولید باتری‌های یون لیتیم با استفاده از گرافن خبر داده است. این باتری‌ها به دلیل وجود گرافن در آند، دارای عملکرد بالاتری نسبت به باتری‌های رایج هستند.

سینت جین کربن (Saint Jean Carbon Inc) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و ساخت ادوات ذخیره‌سازی انرژی است که به دنبال ارائه محصولات مبتنی بر کربن با قابلیت تولید انرژی سبز است.
این شرکت از تولید باتری‌های یون لیتیم مبتنی بر گرافن خبر داده است. سینت‌جین پیش از این موفق به تولید گرافن و کربن با خلوص بسیار بالا شده بود. این شرکت از گرافن برای تولید آند در باتری یون لیتیم استفاده کرده است.
نتایج تحقیقات دو ساله این شرکت در این حوزه به همراه گرافن خالص تولید شده توسط سینت‌جین موجب شده تا این شرکت امیدوار باشد، بتواند باتری‌های یون لیتیم با کارایی بالا تولید کند.
یکی از مزیت‌های این شرکت آن است که برای تولید گرافن از مواد شیمیایی بسیار خورنده و عملیات حرارتی استفاده نمی‌کند. بنابراین ساختار ماده تولید شده نهایی کامل بوده که روی عملکرد باتری تأثیرگذار است.
پاول اوگیلیوی، مدیرعامل سینت‌جین، می‌گوید: «تحقیقات در سراسر جهان روی گرافن در حال انجام است. ما احساس می‌کنیم که راهبرد ما در حوزه توسعه گرافن نقش مهمی در رشد ما داشته و موقعیت جهانی ما را در حوزه فناوری سبز تقویت می‌کند.»
گرافن موجب می‌شود تا باتری‌ها سبک‌تر شده و دوام بیشتری پیدا کنند. همچنین موجب می‌شود تا ظرفیت ذخیره انرژی افزایش و زمان شارژ کاهش یابد. از دیگر مزایای استفاده از گرافن، افزایش طول عمر باتری است. معمولاً گرافن موجب افزایش هدایت الکتریکی می‌شود؛ بدون این که نیاز به افزودن کربن باشد.
با افزودن گرافن به آند باتری، باتری‌های یون لیتیم کیفیت بهتری پیدا می‌کنند که این از افزایش مساحت سطحی آند نشأت گرفته است. گرافن مورفولوژی آند را بهبود و عملکرد آن را ارتقاء می‌دهد.
شرکت سینت‌جین دارای معدن گرافیت و لیتیم در ایالت کبک کانادا است.