جلب حمایت مالی برای تجاری‌سازی چارچوب‌های آلی فلزی

یکی از شرکت‌های انگلیسی که در حوزه تجاری‌سازی چارچوب‌های آلی فلزی فعالیت دارد، موفق به جلب حمایت مالی ۵/۱ میلیون پوندی از طرف یک شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر شده است.

شرکت موف تکنولوژیز (MOF Technologies) در حوزه چارچوب‌های آلی فلزی فعالیت دارد. این شرکت به دنبال تجاری‌سازی این فناوری است. از این رو اقدام به جلب حمایت مالی ۵/۱ میلیون پوندی (۷۳/۱ میلیون دلاری) از سوی یک شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر به نام اکسلسا در لندن کرده است.
پاشا مک‌کلوسکی از مدیران شرکت موف، از سرمایه‌گذاری انجام شده توسط شرکت اکسلسا ابراز خرسندی کرد. مک‌کلوسکی می‌گوید: «شرکت خطرپذیر اکسلسا متناسب با شرکت‌هایی نظیر ما است. تمرکز این شرکت روی حمایت از کارآفرینانی است که قصد دارند تا خلاقیت و نوآوری را وارد صنعت کنند. این راهبرد دقیقاً چیزی است که ما از بدو تأسیس شرکت موف به دنبال آن بوده‌ایم. این سرمایه‌گذاری هم به ما از نقطه نظر مالی کمک می‌کند و هم این اطمینان را به ما می‌دهد که به فناوری مهمی دست پیدا کرده‌ایم که شرکتی نظیر اکسلسا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن شده است.»
موف در سال ۲۰۱۲ در کوبیس تأسیس شده است. این شرکت در ابتدا از آزمایشگاهی در دانشگاه کوئین نشات گرفته است.
چارچوب‌های آلی فلزی موادی هستند که پتانسیل بالایی برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر ذخیره‌سازی گاز، به‌دام‌اندازی کربن، حمل و نقل، رهاسازی دارو و انتقال گرما دارد. هرچند که این فناوری هنوز در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد و مسیر زیادی تا بلوغ آن مانده است، اما پیش‌بینی‌های بازار نشان می‌دهد که این حوزه تا سال ۲۰۲۲ بازار ۲/۲ بیلیون پوندی خواهد داشت.
موف سال گذشته موفق به تجاری‌سازی این فناوری شد و نام خود را به عنوان اولین شرکت تجاری‌سازی کننده این فناوری ثبت کرد. این شرکت اقدام به استفاده از چارچوب‌های آلی فلزی برای نگهداری میوه و سبزیجات در آمریکا کرده است.
شرکت دکو با استفاده از فناوری موف اقدام به ارائه محصولی به نام TruPick کرده است. در این محصول از نانومواد برای کنترل اثر اتیلن روی تازگی میوه و سبزیجات استفاده شده است.
چارچوب‌های آلی فلزی مواد بلوری هستند که دارای ساختار اسفنجی بوده و در آن‌ها از یون‌های فلزی و مولکول‌های آلی موسوم به لینکر استفاده شده‌است.