ثبت پتنت پوشش حاوی گرافن

یک شرکت کانادایی فعال در بخش گرافن، به دنبال ثبت اختراع مربوط به فناوری نانوپوشش جدید خود است. این پوشش حاوی گرافن در صنایع مختلف قابل استفاده است.

گرافوید (Grafoid) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گرافن است. این شرکت اخیراً وارد حوزه پوشش‌های صنعتی شده‌است و برای این کار، فناوری پوشش حاوی گرافن ارائه نموده و این فناوری را برای ثبت پتنت مربوط به آن به دفتر ثبت اختراع ارائه کرده است.
GrafeneX فناوری جدیدی است که با استفاده از آن می‌توان پوشش حاوی گرافن یا گرافن عامل‌دار را روی سطح قرار داد.
با این فناوری می‌توان نسل جدیدی از پوشش‌ها را روی زیرلایه‌های مختلف اعمال کرد. بسیاری از عوامل پوشش نظیر ضخامت با دقت بالایی با این روش قابل تنظیم است. گری اکونومو، مدیرعامل شرکت گرافوید، معتقد است که این فناوری بسیار مقرون به صرفه بوده و می‌توان آن را روی سطوح بزرگ اعمال کرد.
اکونومو می‌گوید: «ما معتقدیم که این فناوری نانوپوشش جدید ما می‌تواند علاقه صنایع را به سوی نسل جدیدی از مواد و محصولات جلب کند.»
این پوشش را می‌توان در دمای اتاق و با روش بالا به پایین اعمال کرد. اکونومو می‌گوید: «این فناوری براساس مدل کسب و کار شرکت گرافوید و با هدف رشد درازمدت ارائه شده‌است. ما به دنبال فروش این فناوری، خدمات و واگذاری لیسانس آن هستیم.»
از ویژگی‌های این فناوری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• این پوشش را می‌توان روی سطوح بزرگ فلزی، نیمه‌رسانا، سرامیک، پلیمر و شیشه اعمال کرد و همچنین امکان پوشش‌دهی ساختارهای الیافی و میله‌ای وجود دارد.
• از این فناوری می‌توان برای ایجاد پوشش‌های آبگریز، آبدوست، ابرآبگریز، روغن‌گریز و روغن‌دوست استفاده کرد.
• این روش امکان ایجاد ضخامت‌های مختلف از تک لایه تا چند لایه را فراهم می‌کند.
• برخی خواص فیزیکی و شیمیایی پوشش قابل تنظیم است.
• چسبندگی پوشش مطابق استاندارد ASTM E-335 بسیار خوب است.
گرافوید یک شرکت کانادایی در حوزه گرافن است که بخش تحقیق و توسعه قدرتمندی برای ارائه محصولات جدید دارد. این شرکت، شرکت‌های تابعه مختلفی دارد. یکی از فناوری‌های این شرکت موادی موسوم به Mesograf است که در باتری، پلاستیک و پلیمر قابل استفاده است.