افتتاح چهارمین کارخانه بزرگ تولید نانولوله کربنی جهان، توسط LG

شرکت LG کارخانه‌ای با ظرفیت۴۰۰ تن در سال برای تولید نانولوله کربنی در کره‌جنوبی راه‌اندازی کرد. از نقطه نظر ظرفیت، این کارخانه، چهارمین کارخانه بزرگ تولید نانولوله کربنی در جهان است.

الجیکم (LG Chem) از زیرمجموعه‌های شرکت الجی، اقدام به راه‌اندازی خط تولید جدیدی در شهر یوسو کره‌جنوبی کرده است. براساس اطلاعاتی که در نشریه کره تایمز منتشر شده، این شرکت برای راه‌اندازی این کارخانه جدید، ۴۷/۲۱ میلیون دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت امیدوار است که تا پایان سال ۲۰۱۸ بتواند تمام ظرفیت این کارخانه را به بهره‌‌برداری برساند. پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۴۰۰ تن باشد.
نانولوله‌های کربنی یکی از مواد پرکاربرد است که در حال حاضر میزان استفاده از آن در صنایع مختلف در حال افزایش است. این نانومواد در طیف وسیعی از محصولات، از باتری‌های قابل شارژ گرفته تا مواد ساختاری با عملکرد بالا قابل استفاده هستند.
این شرکت انتظار دارد تا صنعت نانولوله‌های کربنی تا سال ۲۰۲۰ با رشد سالانه ۱۰ درصد روبرو باشد و نیاز به این ماده از ۸۲۴ تن در سال به ۱۳۳۵ تن برسد.
از سال ۲۰۱۱، این شرکت به دنبال فناوری‌های انحصاری خود بوده و پتنت‌هایی در بخش تولید نانولوله کربنی به ثبت رسانده است. شرکت الجی کم در سال ۲۰۱۳ اولین خط تولید پایلوت خود را با ظرفیت ۲۰ تن در سال راه‌اندازی کرد. کمی بعدتر، این شرکت موفق شد اولین ترکیبات نانولوله کربنی تجاری خود را برای ساخت الکترود باتری، تولید کند.
کره تایمز خط تولید یوسو را از نقطه نظر ظرفیت تولید به‌عنوان چهارمین خط تولید نانولوله کربنی جهان رده‌بندی می‌کند. کارخانه سوسن (Susn) در چین با ۶۰۰ تن، سی‌نانو (C-Nano) در آمریکا با ۵۰۰ تن و شووا دنکو (Showa Denko) در ژاپن در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.