ثبت پتنت فناوری جوهر حاوی نانوذرات نقره در USPTO

شرکت پی‌وی‌نانوسل‌ (PV Nano Cell) موفق به ثبت فناوری جوهر حاوی نانوذرات نقره خود در USPTO شد. این شرکت به دنبال ثبت این فناوری در کشورهای مختلف است تا از مالکیت فکری خود محافظت کند.

پی‌وی‌نانوسل‌ (PV Nano Cell) در بخش تولید جوهرهای دیجیتال رسانای مبتنی بر نانومواد فلزی فعالیت دارد؛ جوهرهایی که نانوذرات فلزی آنها به شکل تک‌بلور است. این شرکت اخیراً اعلام کرده فناوری نانوذرات نقره خود را به صورت پتنتی در دفتر USPTO به ثبت رسانده است.
فرناندو دی‌لاوگا، مدیرعامل شرکت نانوسل، می‌گوید: «پذیرش پتنت ما از سوی دفتر اختراعات USPTO برای فناوری جوهر نقره موسوم به Sicrys موجب می‌شود تا بتوانیم از این مالکیت فکری خود دفاع کرده و برای فروش اولیه این فناوری در سال ۲۰۱۷ آماده شویم. هسته اصلی این پتنت، محلول سوسپانسیونی مبتنی بر نانوذرات فلزی تک بلوری است که به ما اجازه می‌دهد تا مأموریت انقلابی خود را در صنعت الکترونیک چاپی به مرحله ظهور برسانیم. در حال حاضر ما این پتنت را در سه کشور دیگر ثبت کرده‌ایم و به دنبال ثبت فناوری نانوذرات نقره و مس در ۱۰ کشور دیگر هستیم.»
این پتنت با عنوان « STABLE DISPERSIONS OF MONOCRYSTALLINE NANOMETRIC SILVER PARTICLES » به نام شرکت نانوسل به ثبت رسیده است.
نانوذرات مورد استفاده در این فناوری از جنس نقره با ابعاد ۳۰ تا ۳۰۰ نانومتر است که درون حلالی پخش شده است.
این شرکت پیش از این فناوری خود را در روسیه (RU2593311) و چین (CN103282969) به ثبت رسانده است. همچین فناوری جوهر حاوی نانوذرات مس و نقره را به منظور ثبت در کشورهای برزیل، چین، هند، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، اروپا، انگلستان و آمریکا ارسال کرده است.
شرکت پی‌وی‌نانوسل پیش از این روی توسعه جوهرهای رسانای مورد استفاده در پیل‌های فتوولتائیک و الکترونیک چاپی کار کرده است. فناوری جوهر Sicrys حاوی نانوذرات نقره است که به صورت فرمولاسیون دارای نانوذرات مس نیز تولید میشود. این جوهرها خواص جالب توجهی دارند و می‌توانند نیاز صنعت الکترونیک را برآورده سازند. از این جوهر‌ می‌توان در بخش پیل‌های فتوولتائیک، بوردهای مدار چاپی، آنتن‌ها، حسگرها و صفحات لمسی استفاده کرد.