راه‌اندازی خط تولید نانوالیاف تقویت شده با نانوذرات

شرکت ادونسد نانوفایبر (Advanced Nanofibers) فعالیت خود را برای تولید نانوالیاف تقویت شده با نانوذرات آغاز خواهد کرد. این خط تولید با همکاری و حمایت مالی شرکت‌های مختلف راه‌اندازی خواهد شد.

بعد از چند ماه برنامه‌ریزی توسط شرکت اکواسمارت‌ (EcoSmart)، این شرکت اعلام کرد به زودی تولید نانومواد شرکت ادونسد نانوفایبر (Advanced Nanofibers) آغاز خواهد شد. تقریباً ۲۴ درصد از سهام این شرکت در اختیار اکواسمارت است. ادونسد یک شرکت خصوصی است که به دنبال تولید نانوالیاف حاوی نانومواد مختلف است.
ادونسد به دنبال کسب سود بیشتر از بازار چند میلیارد دلاری این حوزه است. هر چند به دلیل نصب و آزمایش تجهیزات ممکن است فرآیند تولید با تأخیر انجام شود، با این حال پیش بینی می‌شود که تولید از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ آغاز شود.
این خط تولید با حمایت‌های مالی و همکاری مشترک با شرکت‌های مختلف در حال راه‌اندازی است و نتایج آزمون‌های استاندارد ASTM انجام شده روی محصول آن با موفقیت انجام شده است. دو شرکت نانوتک فایبر و شرکت انونت برای توسعه این فناوری با ادونسد همکاری دارند. نانوتک فایبر به دنبال استفاده از نانومواد در بخش نساجی است. شرکت انونت نیز در بخش پوشش‌های لایه نازک، ذرات چندعاملی و پوشش‌های هوشمند فعالیت دارد.
این شرکت به دنبال ارائه محصولی است که در آن نانوذرات روی نانوالیاف برای استفاده در حوزه‌های مختلف قرار داده شده باشد. همچنین هزینه تولید انبوه این نانوالیاف تقویت شده باید پایین باشد. ایمنی از جمله مسائل مورد نظر این شرکت است تا در نهایت محصولی به بازار عرضه شود که با ایمنی بالا توسط مصرف‌کننده مورد استفاده قرار گیرد.
مسئولان این شرکت معتقداند که این فناوری می‌تواند فصل تازه‌ای در حوزه کامپوزیت‌های پیشرفته ایجاد کند. ادونسد می‌تواند این محصولات را با آرایه‌های متفاوت به منظور استفاده در حوزه‌‌های مختلف تولید کند. از این نانوالیاف می‌توان برای تقویت بتن استفاده کرد.
شرکت اکواسمارت در حوزه توسعه، بازاریابی و تولید پوشش و مواد مورد استفاده در پوشش‌ها فعالیت دارد. این شرکت فناوری مربوط به پوشش‌های هوشمند مبتنی بر شیشه را داراست که در صنایع مختلف قابل استفاده است. فناوری این شرکت به صورت پتنتی در USPTO به ثبت رسیده است.