راه‌اندازی مرکز تحقیقات فناوری‌ نانو با بودجه‌ ۵/۷میلیون دلار

مسئولان محلی ایالت نیویورک، مرکز فناوری‌ نانو کالج ECC را که با بودجه ۵/۷میلیون دلاری ساخته شده، افتتاح کردند. این مرکز برای آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در این ایالت در حوزه فناوری‌ نانو تأسیس شده است.

مسئولان محلی و ایالتی نیویورک ماه گذشته اقدام به راه‌اندازی مرکز فناوری‌ نانو در کالج اریک کامیونیتی (ECC) کردند. این مرکز با بودجه‌ ۵/۷ میلیون دلاری با هدف توسعه فناوری‌ نانو در این دانشگاه تأسیس شده است. جک کوئین، مدیر این کالج، می‌گوید: «این مرکز تحقیقاتی در ایالت نیویورک دارای اتاق تمیز است که می‌توان در آن پروژه‌هایی در کلاس جهانی انجام داد و آموزش‌هایی با استاندارد بین المللی در این مرکز ارائه کرد.»
در این مرکز امکان انجام پروژه‌های فناوری‌ نانو در حوزه‌های زیست‌فناوری، محیط زیست و تولید فراهم است. این مرکز که از نقطه نظر مصرف انرژی کارایی بالایی دارد، با بودجه اولیه برنامه ۲۰۲۰ Challenge Grant Program تأسیس شده است. مسئولان این دانشگاه معتقداند که راه‌اندازی این مرکز برای حفظ موقعیت و رقابت‌پذیری غرب نیویورک ضروری بوده است.
آنتونی دالسی از مدیران دپارتمان فناوری‌ نانو می‌گوید: «از آنجایی که فناوری‌ نانو دارای حوزه‌های مختلفی است، شما نمی‌توانید دانشجویان را برای تصدی یک نوع شغل آماده کنید. در تمامی حوزه‌ها از یک نوع تجهیزات استفاده می‌شود. در این فناوری این امکان وجود دارد که یک شرکت به صورت دوره‌ای زمینه کاری خود را تغییر دهد؛ چرا که محدودیت در کار وجود ندارد. ما ۷ سال پیش به این نیاز پی بردیم. ما قصد داریم ۳/۵ میلیون فرصت شغلی داشته باشیم که این میزان شغل حداقل به مدرک دانشیاری نیاز دارد.»
این مرکز تحقیقاتی فناوری‌ نانو ماه گذشته راه‌اندازی شد و دانشجویان آن در حال آموزش هستند.
کسانی که برنامه آموزشی تعریف شده را در این مرکز به پایان برسانند، درجه دانشیاری در رشته علوم کاربرد و فناوری‌ نانو دریافت می‌کنند.