سرمایه‌گذاری دولت چین برای تأسیس کارخانه تولید نقاط کوانتومی

دولت چین برای تولید و استفاده از نقاط کوانتومی در این کشور، ۲۱/۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری به منظور تأسیس دو کارخانه انجام داده است. ساخت این کارخانه‌ها بخشی از نیاز نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین این کشور را تأمین می‌کند.

گروه گوانگوی تکنولوژی (Guanghui Technology Group) و شرکت کوانتوم متریالز آسیا (Quantum Materials Asia) به صورت سرمایه‌گذاری مشترک، اقدام به همکاری در حوزه تولید نقاط کوانتومی کردند. اخیراً دولت چین مبلغ ۲۱/۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی این برنامه همکاری داشته است.
شرکت کوانتوم متریالز آسیا در سال ۲۰۱۶ با سرمایه اولیه ۱۴/۴ میلیون دلار در هنگ کنگ تأسیس شد. این شرکت قصد دارد دو کارخانه برای تولید و کاربرد نقاط کوانتومی در بیجینگ و منطقه ویژه توسعه اقتصادی چانگد راه‌اندازی کند. مزیت تأسیس این کارخانه‌ها در این منطقه آن است که به مصرف‌کنندگان و مشتریان محصولات این شرکت نزدیک بوده و همچنین تا ۵ سال معافیت مالیاتی دارد.
در این کارخانه، فناوری تولید نقاط کوانتومی به صورت مستمر با حجم تولید بالا به کار گرفته شده است و در نهایت نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین تولید می‌شود. این خط تولید به کوانتوم متریالز اجازه می‌دهد تا ویژگی نقاط کوانتومی تولید شده را برحسب ضرورت و نیاز مشتریان در بخش تولید نمایشگر، تعیین کند. ساخت هر دو کارخانه از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.
زیاو لیو، مدیرعامل شرکت گوانگوی، می‌گوید: «ما با خوشحالی اعلام می‌کنیم که سرمایه لازم برای ساخت هر دو خط تولید را به دست آورده‌ایم. بعد از ساخت این کارخانه‌ها، ما انتظار رشد نقاط کوانتومی را در این منطقه خواهیم داشت. این کارخانه‌ها برای تأمین نیاز فعلی مشتریان در صنایع مختلف نظیر نمایشگر و تولید انرژی از خورشید ساخته خواهد شد.»
استفان اسکوریز، مدیرعامل شرکت کوانتوم متریالز، می‌گوید: «ما دولت چین و شرکت گوانگوی را برای تأمین سرمایه لازم به منظور ساخت این دو کارخانه، ستایش می‌کنیم.»
شرکت کوانتوم متریالز آسیا یک شرکت خطرپذیر مشترک است که در سپتامبر ۲۰۱۶ در هنگ کنگ تأسیس شد. این شرکت توسط گروه گوانگوی و شرکت کوانتوم متریالز آمریکا تأسیس شده است تا به نیاز نقاط کوانتومی این منطقه پاسخ دهد. گوانگوی یک شرکت مالی و خدماتی در حوزه فناوری‌های پیشرفته است که وارد بازار چین شده است.