لوله UPVC سخت حاوی نانوذرات، تولید شده توسط شرکتی ایرانی

شرکت پویا پلیمر ظریف کار برتر، تولیدکننده انواع لوله UPVC سخت حاوی نانوذرات است. استحکام و سختی قابل توجه از خواص منحصربه‌فرد لوله‌های نانویی تولید شده توسط این شرکت است.

پلی وینیل کلراید (PVC) سومین پلیمر سنتزی رایج بعد از پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) است. PVC یک پلاستیک سبک و محکم است که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌رود، با اضافه کردن پلاستیسایزرها این ماده نرم‌تر و قابل‌انعطاف‌تر می‌شود، اگر پلاستیسایزرها اضافه نشود این ماده به‌عنوان پلی‌وینیل کلراید پلاستیسایز نشده (UPVC) شناخته می‌شود.

UPVC  دارای مقاومت شیمیایی بالا در محدوده دمای کاری و یک گستره وسیع از فشارهای عملیاتی است. به دلیل ویژگی‌های استحکام طولانی‌مدت، سختی بالا و مقرون‌به‌صرفه بودن، سیستم‌های UPVC برای بخش عظیمی از اتصالات و لوله‌های پلاستیکی در نظر گرفته می‌شوند. افزودن نانومواد به‌طور قابل‌توجهی استحکام و سختی UPVC را بهبود می‌بخشد.

لوله UPVC سخت حاوی نانوذرات آخرین دستاورد تولیدی شرکت پایدار پلیمر است که با همکاری شرکت دانش بنیان آریا پلیمر پیشگام در قالب یک قرارداد انتقال فناوری به مرحله تولید انبوه رسیده است. این محصول به‌طور خاص در سیستم‌های انتقال فاضلاب به کار می‌رود.

بهبود خواص مکانیکی و مقاومت بیشتر لوله نانویی در برابر ضربه نسبت به لوله‌های معمول بازار از جمله مزایای محصول تولیدی شرکت پایدار پلیمر است. بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه منجر به ارائه محصولی با کیفیت متمایز و قابل رقابت با محصولات خارجی شده است. لوله UPVC سخت حاوی نانوذرات در آذرماه ۱۳۹۵ موفق به کسب گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه فناوری نانو شده است. همچنین این محصول دارای گواهی استاندارد ملی ایران است.

شرکت پویا پلیمر ظریف کار برتر با نام تجاری پایدار پلیمر تولیدکننده لوله‌های PVC دارای کاربرد در تخلیه فاضلاب ساختمانی، ناودانی، آبرسانی، کشاورزی، صنعتی، مخابراتی و لوله‌های محافظ برق است. تولیدات این مجموعه در سایزهای ۲۰ تا ۲۵۰ میلی‌متری در ضخامت‌های مختلف است.

میزان تولید سالانه‌ لوله‌های PVC تولیدشده توسط شرکت پایدار پلیمر در حال حاضر حدود ۲۲۰۰ تن است.