ثبت شرکتی برای ارائه فناوری چاپ سه بعدی کلیه

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوجوهر که در بخش چاپ سه بعدی نیز فعالیت دارد، قصد دارد با تأسیس شرکت جدیدی اقدام به ارائه فناوری چاپ اندام‌های بدن نظیر کلیه کند. با این فناوری می‌توان نیاز بیماران را برای پیوند عضو رفع کرد.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک چاپ سه بعدی است. این شرکت اخیراً برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی شرکتی به منظور تمرکز روی بیماری‌های کلیوی ارائه کرده است. نانودیمنشن به دنبال ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کلیوی است.
این شرکت پلتفورمی برای چاپ‌زیستی سه بعدی سلول‌ها ارائه خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توان بافت‌های مختلفی را ایجاد کرد و در نهایت ساختار زیستی ایجاد نمود که امکان انجام عملکرد کلیه را داراست.
در بیانیه‌ای که این شرکت اخیراً منتشر کرده، آمیت درور، مدیرعامل نانودیمنشن، گفته است: «ما معتقدیم که قابلیت‌های چاپ سه بعدی زمانی که با نانوشیمی و مواد پیشرفته ترکیب شود، می‌تواند ارزش افزوده‌ قابل توجهی در حوزه چاپ زیستی ایجاد کند.»
او افزود که این شرکت مشتاقانه به دنبال استفاده از مالکیت‌های فکری خود در حوزه چاپ سه بعدی با استفاده از مواد مختلف است تا در نهایت حوزه چاپ زیستی سه بعدی را به دنیا معرفی کند.
نانودیمنشن پیشگامی خود را از طریق این شرکت جدید توسعه خواهد داد. این شرکت جدید به دنبال سرمایه‌گذاری جداگانه‌ای خواهد بود تا بتواند در حوزه فراتر از حوزه رایج این شرکت به فعالیت بپردازد.
لازم به ذکر است که شرکت نانودیمنشن در حوزه تولید جوهرهای چاپی رسانا پیشرو است. این شرکت جوهرهایی حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه کرده است. از این جوهرها می‌توان برای تولید ادوات الکترونیکی نظیر LED استفاده نمود. AgCite یکی از محصولات این شرکت است که می‌توان در دمای پایین آن را روی زیرلایه‌های مختلف نظیر کاغذ، شیشه و پلاستیک قرار داد.