تولید و عرضه تجاری نقاط کوانتومی حاوی پوشش‌های عامل‌دار

یک شرکت انگلیسی که در حوزه نانومواد تخصص دارد، اقدام به تولید و توزیع نقاط کوانتومی کرده است. محصولات این شرکت دارای پوشش‌هایی متفاوت برای کاربردهای مختلف است.

شرکت پارتیکس ورکس (Particle Works) در حوزه مواد نانو و میکرومقیاس تخصص دارد. این شرکت اخیراً اقدام به تولید نقاط کوانتومی با کیفیت بالا کرده است. این نقاط به منظور استفاده در حوزه‌هایی نظیر تشخیص طبی، زیست پزشکی و اپتوالکترونیک مناسب هستند. نقاط کوانتومی تولید شده توسط این شرکت دارای پوشش‌های عامل‌دار مختلف است که به دلیل وجود همین پوشش‌ها، از نظر رنگ متفاوت هستند.
خواص نوری نقاط کوانتومی به ابعاد، شکل و ساختار آنها بستگی دارد؛ بنابراین با کنترل دقیق فرآیند تولید این نقاط، نقش حیاتی در تولید موادی با عملکرد بالا دارد.
شرکت پارتیکل ورکس با ترکیب تجربه خود در بخش میکروسیالی با تخصص خود در بخش شیمی جریانی، امکان تولید نقاط کوانتومی منودیسپرس (ابعادی با اندازه بسیار محدود و نزدیک به هم- مترجم) را فراهم کرده است. این نقاط توزیع اندازه ذرات بسیار محدودی دارند، به طوری که یکنواختی نقاط کوانتومی تولید شده در هر دوره از فعالیت خط تولید نسبت به دوره دیگر، بسیار شبیه به هم است. نقاط کوانتومی شرکت پارتیکل ورکس کارایی و ارزش بیشتری نسبت به مواد تجاری موجود در بازار دارد. این محصولات به صورت کامل مشخصه‌یابی شده و دارای گارانتی کیفیتی است.
این شرکت طیف وسیعی از محصولات با پوشش‌های عامل‌دار را تولید می‌کند که برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر تصویربرداری، برچسب‌زنی فلورسانس و کاربردهای روشنایی مناسب است.
شرکت پارتیکل ورکس در حوزه تولید مواد نانو و میکرومقیاس تخصص دارد؛ محصولاتی که ابعاد، شکل و معماری آنها با دقت مهندسی شده است. پارتیکل ورکس، برندی از هولدینگ بلکتریس است. بلکتریس در Productizing Science® در جهان پیشرو است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر رویستون (نزدیک کمبریج) انگلستان قرار دارد. این شرکت دفاتر مختلفی در آمریکا، ژاپن، هند و برزیل دارد. این شرکت نانوموادی نظیر نانوذرات فلزی ( نانوذرات طلا و کبالت)، نقاط کوانتومی، هیدروژل و ذرات پلیمری تولید می‌کند.