ارائه فناوری نانوپوشش آلمان در سریلانکا

یک شرکت آلمانی با واگذاری امتیاز واردات نانوپوشش خود به یک شرکت، این فناوری را در بازار سریلانکا توزیع کرد. این نانوپوشش قابل استفاده در محصولات مختلف از لوازم منزل گرفته تا خودروسازی است.

اکوکروپ آسیا (Ecocorp Asia) اعلام کرد که فناوری نانوریپل (Nanorepel) که یک پوشش خود تمیز شونده در آلمان است، وارد بازار سریلانکا خواهد شد. این فناوری در واقع یک نانوپوشش لایه نازک است که روی سطح قرار می‌گیرد. این نانوپوشش علاوه براین که خواص جالبی نظیر مقاومت در برابر حرارت، اسید و قلیا به شیشه می‌دهد، موجب تمیز ماندن سطح در مقابل لکه و آلودگی نیز می‌شود. در صورتی که آب یا یک شوینده سبک روی سطح ریخته شود، ظاهر سطح به حالت اول خود باز می‌گردد.
این شرکت سه نوع مختلف از این پوشش را برای استفاده در صنعت خودروسازی، لوازم منزل و خارج از منزل وارد سریلانکا کرده است.
برای استفاده از این نانوپوشش سه مرحله مورد نیاز است: ۱٫ سطح تمیز شده ۲٫ ماده اسپری می‌شود ۲٫ محافظت از سطح انجام می‌شود، به طوری که ظاهر سطح تغییری نمی‌کند و اصلاً مشخص نخواهد بود که روی سطح پوششی قرار داده شده است.
ساشا شویندت از مدیران نانوپول می‌گوید: «توسعه‌ در حوزه‌هایی نظیر فناوری‌ نانو در حال انجام است. ما نیز در این مسیر به ارائه فناوری جدیدی پرداختیم.»
نانوپوشش شرکت نانوپول که برای صنعت خودروسازی ساخته شدهف می‌تواند تمام سطح داخل و خارج خودرو را پوشش دهد. بنابراین صندلی، شیشه و حتی رنگ خودرو نیز با استفاده از این فناوری محافظت می‌شود.
نسخه خانگی این نانوپوشش را می‌توان روی منسوجات، سرامیک، سنگ و چرم به کار برد. نسخه خارج از خانه نیز برای ضدآب کردن و آبگریز کردن سطوح نظیر کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مالیک فرناندو، مدیرعامل شرکت اکوکروپ، که انحصار واردات این محصول را به سریلانکا در اختیار دارد می‌گوید: «این فناوری چهار سال قبل در اختیار ما قرار داده شد و ما یک تیم تحقیق و توسعه‌ برای بررسی امکان استفاده از آن در آب و هوای سریلانکا تشکیل دادیم. در نهایت دریافتیم که این فناوری با قیمت مناسب در این کشور قابل استفاده است.»