سرمایه‌گذاری شرکت روسنانو در بخش استخراج مواد شیمیایی

شرکت روسنانو با سرمایه‌گذاری در روسیه روی فناوری استخراج مواد شیمیایی با استفاده از فناوری‌نانو موافقت کرد.

روسنانو (Rosnano) یک شرکت وابسته به دولت روسیه است که به دنبال توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ نانو است. این شرکت با انجام سرمایه‌گذاری روی یک پروژه جدید در روسیه موافقت کرد. روسنانو سرمایه‌گذاری برای انجام پروژه جدیدی روی پلتفورم نیکوخیم (Nikokhim) را تأیید کرد.
آناتولی چوبایس، یکی از سیاست‌مداران روسیه است که در کسب و کار این کشور نقش مهمی داشته و در حال حاضر مدیریت شرکت روسنانو را به عهده دارد. او می‌گوید: « این پروژه برای روسنانو اهمیت زیادی دارد. این شرکت به دنبال استخراج مواد شیمیایی از گیاهان برای استفاده در صنعت ساخت نوشابه است. این پروژه بسیار موفقیت‌آمیز است. خط تولید ساخته می‌شود، راه‌اندازی می‌شود و ما می‌توانیم از این کسب و کار درآمد داشته باشیم.»
چوبایس معتقد است که طرفین در این پروژه قصد دارند تا این همکاری را ادامه دهند. او می‌گوید: « با داشتن یک شریک واقعی، ما تصمیم گرفتیم تا یک پروژه پیچیده و قدرتمند را پیاده‌سازی کنیم. نیکوخیم یک پلتفورم فناوری بسیار بزرگ در حوزه صنعت مواد شیمیایی و یادگار دوران شوروی است. بخش اعظم این پلتفورم از نظر تجهیزات بسیار قدیمی است، اما زیرساخت بسیار خوبی دارد؛ چیزی که برای بخش شیمی مهم است.»
او می‌افزاید که روسنانو این سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده تا در پروژه‌های جدیدی در این حوزه وارد شود.
روسنانو در سال ۲۰۱۵ محصولاتی با ارزش تقریبی ۹۰۰ بیلیون روبل تولید کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۷۹ میلیون دلار روی فناوری یک شرکت فعال در حوزه مخابرات سرمایه‌گذاری کرد. روسنانو در همین سال ۶۰۰ بیلیون دلار روی ۱۳ پروژه مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.