برگزاری کارگاه بین المللی کاربرد فناوری‌ نانو در امراض پوستی در کوبا

کوبا کارگاه آموزشی ویژه‌ای برای استفاده از فناوری‌ نانو در درمان بیماری‌های پوستی برگزار کرد. در این کارگاه آموزشی بین المللی بیش از ۲۰۰ محقق از ۱۰ کشور جهان حضور داشتند.

کوبا اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی بین المللی در حوزه استفاده از فناوری‌ نانو در درمان بیماری‌های پوستی کرده است. این کارگاه به مدت دو روز برگزار شده که در آن بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰ کشور مختلف حضور داشتند.
این کنفرانس توسط مرکز فیدل کاسترو کوبا با هدف استفاده از فناوری‌ نانو در تشخیص، رصد و کنترل بیماری‌ها به ویژه سرطان برگزار شده است. از نظر ریگوبرتو گارسیا، از مدیران کمیته برگزارکننده این کنفرانس، این رویداد فرصت مناسبی برای متخصصان کشورهای مختلف است تا دانش و تجربه خود را به اشتراک بگذارند.
این کارگاه آموزشی بین المللی به میزبانی بیمارستان هرمانوس آمیجیراس در شهر هاناوا برگزار شده که حمایت آن توسط وزارت سلامت عمومی و انجمن امراض پوستی کوبا انجام شده است. در این کنفرانس و کارگاه‌ آموزشی، اساتید برجسته از انجمن بین المللی امراض پوستی کوبا و انجمن امراض پوستی اسپانیا حضور دارند.
فرزند ارشد فیدل کاسترو، علاقه‌مند به توسعه فناوری‌ نانو در کشور کوبا است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام داده است. کاسترو به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه فناوری در کشور کوبا بوده و دانشمندان این حوزه را برای توسعه فناوری‌ نانو بسیج کرده است.
لازم به ذکر است که چندی پیش‌ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران دیداری با مشاور عالی علمی دولت کوبا داشت و در این دیدار آمادگی ایران را برای ایجاد یک مرکز آزمایشگاهی مجهز در حوزه فناوری نانو در یکی از پژوهشکده‌های فناوری نانو کشور کوبا اعلام داشت.